marți, 8 ianuarie 2019

Casa stării de bine

(photo credits: niwellbeingacademy)

Într-o școală, starea de bine a profesorilor se construiește ca o casă. Degeaba începi, ca director, cu diverse recompense, traininguri, ieșiri la munte cu echipa de profesori etc., dacă nu ai pus mai întâi fundația - modul în care tu te comporți și îi tratezi pe colegi, felul în care profesorii sunt sprijiniți, cât de mult sunt aceștia solicitați și hărțuiți cu tot felul de „sarcini”, cât de clare le sunt rolurile și responsabilitățile, cum sunt ei evaluați și cum li se apreciază munca în școala în care lucrează.

Când te apuci să aduci starea de bine în școală, mai întâi faci o evaluare, să vezi cam pe unde te afli și care le sunt nevoile profesorilor (din ce știi deja, din ce ți se spune, cu niște chestionare și discuții sincere cu personalul etc., apoi îți fixezi scopuri și obiective de atins care să fie cunoscute de întreaga echipă și acționezi, prin multe căi și forme, construiești c a s a   s t ă r i i   d e  b i n e  de care ziceam, de la fundație la acoperiș, și nu invers (aici).






Un comentariu: