Pagini
duminică, 28 mai 2017
miercuri, 24 mai 2017
Nu-i de joacă cu locurile de joacă
Întâmplări trăite, întrebări, analize, call for action. De ce fel de locuri de joacă pentru copii avem nevoie? e un articol pe Kinder Trips care merită citit.
„Mă întreb dacă există o analiză serioasă a spațiilor de joacă din București și din România, în general: care sunt tendințele, materiale de construcție utilizate, modurile în care copiii relaționează cu spațiul și mai ales impactul pe care aceste locuri îl au asupra dezvoltării copiilor, dincolo de simpla petrecere a timpului? Ce principii stau la baza luării deciziilor de către autorități, atunci când amenajează locuri de joacă? Există vreo strategie, se lucrează interdisciplinar cu arhitecți, designeri urbani, antropologi sau pur și simplu se bifează rapid nevoia de a avea spații de joacă, în paralel cu necesitatea de a cheltui banii publici și cu existența altor interese financiaro-comerciale?”
marți, 23 mai 2017
Pentru ora de dirigenție
sâmbătă, 20 mai 2017
S-a lansat „Kinder trips”
marți, 16 mai 2017
Grădinițe cu zone de pupici
miercuri, 10 mai 2017
Arte, dezbateri și dichisuri în școală
Aurora Arieșan, directoarea liceului |
miercuri, 3 mai 2017
Despre evaluare și examinare, la noi
1. Referitor la evaluarea elevilor - este dominată de examinări cu mize importante, care limitează procesul de învățare și promovează o definiție restrânsă a succesului. În România, evaluarea elevilor se caracterizează printr-un puternic accent pe testarea externă, ceea ce permite în mică măsură profesorilor să recurgă la propriul raționament profesional și să ofere feedback elevilor, aspect esențial în procesul de învățare.
„Având în vedere consecinţele negative ale actualelor examinări naţionale asupra învăţării, motivaţiei şi evoluţiei elevilor, este importantă creşterea calităţii lor. Ca o primă prioritate, România ar trebui să îmbunătăţească calitatea şi echitatea evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a, ţinând cont de miza importantă a acesteia pentru viitorul parcurs educaţional al elevilor. Pe viitor, România ar trebui să revizuiască parcursurile şcolare şi certificarea de la nivelul învăţământului secundar, luând în considerare inclusiv 𝗽𝗼𝘀𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗲𝗹𝗶𝗺𝗶𝗻𝗮̆𝗿𝗶𝗶 𝗲𝘃𝗮𝗹𝘂𝗮̆𝗿𝗶𝗶 𝗻𝗮𝘁̧𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗹𝗮𝘀𝗮 𝗮 𝗩𝗜𝗜𝗜-𝗮.”În acest sens, se recomandă elaborarea standardelor de evaluare și formarea profesorilor pe teme de evaluare formativă.
2. Referitor la evaluarea profesorilor – e nevoie de crearea
unui cadru mai generos pentru evaluare, cu timp și proceduri pentru
observații, feedback, discuții și furnizarea de sprijin pentru îmbunătățirea activității la clasă.
3. Referitor la evaluarea școlilor- e imperios necesară trecerea de la
evaluarea conformității, la folosirea rezultatelor evaluării pentru
realizarea de îmbunătățiri.
Studiul poate fi citit aici.