|
Foto din arhiva personală - Australia |
1 aprilie este și Ziua păsărilor și
m-am bucurat să văd că ea va fi marcată în țară prin tot felul de
activități frumoase, inclusiv prin acțiuni în școli (în județul Alba se organizează
de câtiva ani buni chiar un concurs național adresat grădinițelor și școlilor,
intitulat “Ziua
Internaţională a Păsărilor”, iar sucursala
Brașov a Societății Ornitologice Române (SOR)) a implicat câteva școli în mini-proiecte
specifice).
Sunt probabil inițiative punctuale, dar
care se vor extinde și se vor dezvolta cu siguranță în următorii ani, pentru că
domeniul este extrem de atrăgător, iar potențialul educativ este foarte mare.
În SUA, de exemplu, există multe organizații specializate în derularea de
programe și proiecte ce își propun conștientizarea publicului larg, și în
special a copiilor, în legătură cu rolul și importanța păsărilor în lumea în
care trăim. Au fost create numeroase resurse educaționale, chiar și bird
curricula – a se vedea, de exemplu,
În școli, astfel de activități pot fi
organizate în cadrul calendarului anual de activități educative, al săptămânii Școala
altfel sau al unui club/ cerc organizat ca activitate extracurriculară. Un
model de acțiune care a avut un succes deosebit în rândul copiilor și pe care
l-am propus în cadrul unui proiect de prevenire a abandonului școlar a constat în
organizarea unor ateliere de lucru pentru realizarea de căsuțe pentru păsări și
amplasarea lor în copacii din apropierea școlilor. Este un tip de activitate
care nu numai că este pe placul copiilor și le dezvoltă atitudini responsabile
față de mediul înconjurător, dar îi învață să lucreze în echipă, să planifice
și să organizeze confecționarea unui obiect, să se autoevalueze etc.
|
Școala Ungureni Râncaciov, Dâmbovița, 2012 |
|
Școala Ungureni Râncaciov, Dâmbovița, 2012 |
|
Școala 2 Titu, Dâmbovița, 2012 |
|
Școala Ungureni Râncaciov, Dâmbovița, 2012 |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu