Este demonstrat faptul că prin ceea ce fac sau nu fac, profesorii influențează destine și cariere, dar probabil că sunt rare cazurile în care ei află, peste ani, chiar de la foștii elevi, cum au făcut concret acest lucru.
Întrebat
într-un interviu de unde a pornit pasiunea pentru teatru și film, fostul meu
elev, actorul Paul Diaconescu, (roluri în peliculele Bună! Ce faci?, Mamaia (2013)
și în telenovela Îngeri pierduţi
(2013) a răspuns:
,,În Școala nr.4 din Pucioasa, fosta
directoare, doamna Anca Tarca, a introdus pentru prima oară în Romania
proiectul ,,Gap”, proiect prin care tineri din țările vorbitoare de engleză
veneau în Romania în pauza dintre liceu și facultate cu scopul de a ajuta
copiii de aici să învețe limba engleză. Atunci eram în clasa a doua și,
literalmente, am fost cu toții nevoiți să comunicăm cu ,,noii profesori” prin
limbajul trupului. Așa am ajuns la niște simple jocuri de actorie, care, la
randul lor, au evoluat înspre o scenetă, două, trei etc. În clasa a patra s-a format
trupa de teatru în limba engleză, ,,Altfel”, condusă de doamna Anca Tarca și
actualul director al Școlii nr.4 din Pucioasa, doamna Georgiana Manta. Am mers
la diferite festivaluri de teatru și am trăit pentru prima oară acele emoții
unice, ale spectacolului, ceea ce pe unii ne-a marcat definitiv, introducând în
noi ,,microbul” teatrului. Apoi au început încurajările și susținerile din
partea profesorilor și a părinților. În clasa a noua am decis că voi face tot
ce cred de cuviință pentru a deveni actor”.(întreg interviul aici: http://www.gazetadambovitei.ro/actual/povesti-de-succes-dambovitene-paul-diaconescu-protagonistul-telenovelei-ingeri-pierduti/)
Pe aceeași temă: http://ancatirca.blogspot.ro/2013/03/de-ce-ore-de-teatru-in-scoli.html
Pe aceeași temă: http://ancatirca.blogspot.ro/2013/03/de-ce-ore-de-teatru-in-scoli.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu