Imaginați-vă că ați ajuns pe o insulă pustie, într-o
școală cu mulți copii unde e nevoie de un director foarte bun.Ce 8 calități ați
lua cu dumneavoastră pentru a conduce bine respectiva școală?
Este întrebarea pe care Jeremy Sutcliffe, autorul
cărții "8 Qualities of Successful School Leaders: the desert
island challenge "(Bloomsbury
Education, 2013) a pus-o unora dintre cei mai buni directori din Marea Britanie, care vorbesc
cu multă deschidere și sinceritate despre ingredientele care i-au ajutat să
facă din școlile lor unele de marcă.
Analizând răspunsurile directorilor, autorul a
constatat că există următorul set comun de calități care sunt cruciale pentru
un leadership educațional de succes:
- Viziune (cei mai buni directori de școli sunt vizionari, au o filosofie proprie asupra educației și abilitatea de a modela ei viitorul, nu de a fi modelați de viitor).
- Curaj ( care înseamnă asumarea riscurilor provocărilor ce însoțesc un proces de schimbare).
- Pasiune (tot ce fac este pentru copii și educație, sunt mereu interesați de ce lucrează copiii și profesorii în școală).
- Inteligență emoțională (înțeleg importanța relațiilor, construiesc echipe și le motivează).
- Rațiune ( dovedesc înțelepciune și judecată corectă, au discernământ).
- Tenacitate (sunt rezistenți la provocările meseriei, se orientează pe timp de criză și în ape tulburi).
- Putere de convingere ( știu să convingă și să motiveze, fiind în același timp și buni ascultători).
- Curiozitate ( sunt interesați de idei noi, sunt la curent cu evenimentele din domeniu și fac parte din diverse rețele profesionale).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu