Pagini

duminică, 1 decembrie 2013

Lideri școlari de succes



Imaginați-vă că ați ajuns pe o insulă pustie, într-o școală cu mulți copii unde e nevoie de un director foarte bun.Ce 8 calități ați lua cu dumneavoastră pentru a conduce bine respectiva școală?


Este întrebarea pe care Jeremy Sutcliffe, autorul cărții "8 Qualities of Successful School Leaders: the desert island challenge "(Bloomsbury Education, 2013) a pus-o unora dintre cei mai buni directori din Marea Britanie, care vorbesc cu multă deschidere și sinceritate despre ingredientele care i-au ajutat să facă din școlile lor unele de marcă.

Analizând răspunsurile directorilor, autorul a constatat că există următorul set comun de calități care sunt cruciale pentru un leadership educațional de succes:


  1. Viziune (cei mai buni directori de școli sunt vizionari, au o filosofie proprie asupra educației și abilitatea de a modela ei viitorul, nu de a fi modelați de viitor).
  2.  Curaj ( care înseamnă asumarea riscurilor provocărilor ce însoțesc un proces de schimbare).
  3.  Pasiune (tot ce fac este pentru copii și educație, sunt mereu interesați de ce lucrează copiii și profesorii în școală).
  4.  Inteligență emoțională (înțeleg importanța relațiilor, construiesc echipe și le motivează).
  5.  Rațiune ( dovedesc înțelepciune și judecată corectă, au discernământ).
  6. Tenacitate (sunt rezistenți la provocările meseriei, se orientează pe timp de criză și în ape tulburi).
  7. Putere de convingere ( știu să convingă și să motiveze, fiind în același timp și buni ascultători).
  8. Curiozitate ( sunt interesați de idei noi, sunt la curent cu evenimentele din domeniu și fac parte din diverse rețele profesionale).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu