Pagini

duminică, 8 decembrie 2013

Edu Lab Romania



De curând, am lansat Edu Lab Romania (http://edu-lab-romania.blogspot.ro/+facebook: https://www.facebook.com/edulabromania?ref=hl), o inițiativă menită să contribuie la dialogul național despre reformarea școlilor românești  și să propună o viziune despre cum am dori să arate și să funcționeze o școală din România, viziune care sperăm să influențeze la un moment dat și politicile publice. 

Edu Lab Romania promovează bune practici, idei și inițiative inovatoare din domeniul educației din Romania și din lume. De asemenea, Edu Lab Romania lansează dezbateri pe teme actuale și specifice sistemului de învățământ și de formare, caută și propune soluții de îmbunătățire a politicilor și practicilor educaționale din România și sprijină procesele interne de dezvoltare instituțională ale școlilor, în direcția adaptării acestora la nevoile și interesele celor care sunt copiii lumii de azi și adulții de mâine.

Manifestul Edu Lab Romania:

Când reformele de sus în jos întârzie sau nu sunt eficace, singura formă de a îmbunătăți calitatea educației este așa numita reformă din interior, schimbarea de jos în sus, care să fie realizată și asumată la nivelul unei școli de manageri și profesori dedicați și responsabili.

Noi credem că o școală tradițională trebuie să-și genereze și să își activeze forțele proprii prin care să se dezvolte instituțional, să se reinventeze pentru a deveni o instituție performantă, în care se face educație de calitate.

În viziunea noastră:
  • o școală trebuie să fie un loc primitor, vesel și colorat, în care copiii să vină cu plăcere și în care să se simtă proprietari și nu oaspeți de fiecare zi;
  •  o școală trebuie să fie o școală pentru fiecare, care să asigure progresul tuturor elevilor săi, dincolo de ceea ce s-ar putea aştepta de la ei, date fiind rezultatele anterioare şi mediul socio – cultural din care provin;
  •  o școală trebuie să se  asigure că fiecare copil atinge cele mai înalte standarde de care este capabil;
  • o școală trebuie să aibe în vedere copilul ca întreg, preocupându-se de dezvoltarea tuturor elementelor de personalitate ale acestuia şi nu numai de transmiterea unui set de cunoştinţe;
  • o școală trebuie să dezvolte creativitatea fiecărui copil;
  • o școală trebuie să garanteze minima civilizaţie a absolvenţilor ei în sensul unui comportament de bun cetăţean;
  • o școală trebuie să valorifice potențialul noilor tehnologii în interesul și spre binele copiilor;
  • o școală  trebuie să se se amelioreze continuu şi să devină o organizaţie care învaţă, instituţie capabilă să infuzeze orice schimbare generată de sistem /societate.
 Suntem convinși că schimbarea de jos în sus poate fi realizată la orice nivel al școlii – de către profesori  la clasele la care predau și  în colectivele în care lucrează, de către responsabili ai unor diverse comisii, de către director sau alți reprezentanți ai managementului școlii, de către părinți și chiar de către elevi.

În acest demers, directorii au rolul să acționeze ca adevărați lideri școlari, capabili să coalizeze toate energiile generatoare de reformă existente la nivelul școlii, să motiveze echipa de profesori și să își asume provocările unui astfel de demers.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu