Poziția recentă a unui sindicat
puternic al profesorilor din Marea
Britanie -The National Union of Teachers (NUT), organizație care cuprinde 320 000 membri, este relevantă în contextul în care, pe plan mondial, inclusiv la noi, sunt dezbateri privind vârsta
potrivită la care un copil ar trebui să înceapă școala.
După cum se specifică într-un articol din The Telegraph apărut acum câteva zile (http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/10760194/Delay-start-of-formal-schooling-until-age-seven-says-NUT.html)
cu ocazia conferinței sale anuale, care va fi organizată în luna mai, NUT
va promova următoarele puncte de vedere:
- copiii trebuie să aibă mai mult timp să se dezvolte în mod natural și, prin urmare, vârsta de 7 ani pentru a intra la școală este cea mai potrivită
- este nevoie să se aibă în vedere că joaca are un rol vital în dezvoltarea copiilor
- efectele negative ale unei școlarizări la o vârstă mică pot fi semnificative și pe termen lung
Punctul de vedere al NUT vine pe fondul
tendinței exprimate de Ofsted și
Department of Education de a introduce un test național pentru copiii în
vârstă de cinci ani la intrarea în clasa I și de a standardiza programa
începând de la vârsta de doi ani, pentru a se asigura că achizițiile de limbă engleză
și matematică sunt la un nivel corespunzător, care să conducă ulterior atât la
rezultate mai bune la examene și la testele internaționale, cât și la creșterea așteptărilor în cadrul sistemului de educație.
Pe de altă parte, un grup de experți
cunoscuți, profesori universitari și autori de publicații în domeniul educației,
se află pe aceeași poziție cu
sindicatele și solicită ca politicile naționale privind educația timpurie să
fie revizuite în sensul de a se extinde
la 7 ani vârsta de școlarizare obligatorie (după modelul Finlandei) pentru a da
copilului șansa să se dezvolte prin joc și joacă (vezi mai multe pe http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/10302249/Start-schooling-later-than-age-five-say-experts.html).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu