De foarte multe ori, elevilor li se cere să realizeze, individual sau în grup, mici proiecte prin care se caută și se prezintă informații despre o anumită temă, dar care nu conduc la dezvoltarea unor abilități de investigare, cercetare, analiză, gândire critică etc. Sunt acele sarcini de lucru, des întâlnite la diferite discipline, de genul: realizați un poster pe tema X, prin care informații de-a gata sunt asamblate într-un poster mai mult sau mai puțin creativ, care se prezintă într-un mod mecanic în fața clasei. Toată lumea e mulțumită, profesorii demonstrează că utilizează metode alternative de predare-învățare, copiilor le place că mai ies din rutina orelor de tip prelegere, iar părinții sunt mulțumiți că ai lor copii învață ceva nou. Adevărata provocare însă o reprezintă trecerea de la acest tip de activități la adevărata
învățare bazată pe proiect, ale cărei beneficii pentru copii sunt solide și pe termen lung, așa cum se poate constata și din comparația de mai jos:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu