Călătoria spre o școală bună (reinventare la firul ierbii) - profesorii
Profilul şi caracteristicile unei şcoli sunt în cea mai mare măsură rezultatul acţiunii profesorilor din şcoala respectivă.
Experienţa lor de viaţă şi profesională, convingerile şi valorile pe care le promovează, normele culturale împărtăşite sunt definitorii pentru modul în care sunt educaţi copiii unei şcoli. Tot ce se întâmplă într-o şcoală, bine sau rău, depinde de ceea ce fac şi cum gândesc profesorii.
Profesorii din şcolile bune au o inteligenţă
emoţională ridicată, care îi ajută să se autocunoască, să fie eficienţi, să se
concentreze asupra muncii, să coopereze şi să gestioneze situaţiile
conflictuale cu elevii, colegii sau părinții. Ei îşi exercită autoritatea prin crearea unui mediu favorabil
învăţării, în care există reguli clare, aşteptări reciproce, o foarte bună
comunicare, un sistem de recompense şi sancţiuni care funcţionează eficient.
Stilul didactic este unul democratic, elevii
sunt consultaţi în legătură cu conţinuturile, se acceptă opinii, se adresează
întrebări şi există răspunsuri şi soluţii alternative, şi nu „căi optime
unice“.
Se folosesc strategii didactice inovatoare, prin care
se urmăreşte formarea la elevi de competenţe necesare funcţionării cu succes
într-o lume în schimbare: gândire critică, rezolvare de probleme, comunicare,
spirit de echipă etc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu