foto credits: evolo.us |
”Unii copii citesc în niște fotolii confortabile. Alții caută
răspunsuri la o investigație științifică lângă un iaz din apropiere. Unii sunt în fața computerelor și lucrează la matematică sau descoperă structura ADNului. Alții colaborează pe un proiect cu prieteni din alte țări.Un grup pune în
scenă o bătălie din Evul Mediu, în timp ce alții învață într-un loc de muncă real. A construi, a face, a
imagina, a interacționa, a investiga, a reflecta, a conecta, a participa. Va fi
o provocare. Vor fi așteptări mari.Și vor fi tone de de variațiuni.
Elliot Eisner punea adesea întrebarea ”Dacă niște
extratereștri ar veni pe pamânt și ar intra într-o școală, ce ar crede despre
rostul acesteia?”Cam acestea ar fi răspunsurile, nu-i așa? Să te învețe să
stai în bancă? Să te învețe să te ridici și să te miști cu turma când auzi un
clopoțel sunând? Să te învețe să stai nemișcat 40 de minute? Să te învețe să îți controlezi nevoile fizice ale corpului? Să te învețe să răspunzi
la întrebările unei persoane care stă în fața ta și care știe deja răspunsurile?
E imposibil să nu îți dai seama că o școală arată cam ca un loc de formare pe teme
de management al comportamentului.
Nu e nicio diferență semnificativă între cum e concepută o zi la școală și una într-un loc de muncă în industrie – cu orar, cu constrângeri, cu structuri, cu sarcini, ca un sistem
bine organizat.E ceea ce noi, adulții, tindem să concepem fără măcar să ne mai gândim.
Când te uiți însă la copii, vezi că ei creează soluții
diferite: joaca, jocul, descoperirea, interacțiunea. Ei observă lumea, ei gustă cu gura, ei ating lucruri. Ei se
conectează cu lumea pentru a o învăța. Ei o experimentează cu simțurile. Și, vorbind cu cei din jur, ei creează înțelesuri și idei uimitoare și
interpretări din care învățăm si noi, ceilalți.
Nu e mare lucru să dorim ca o zi de școală să fie structurată în jurul modului natural si individual în care învățăm. Să fie proiectată/ concepută în jurul unor idei precum: descoperirea informației, conectarea cu lumea reală, discutarea experiențelor noastre cu lumea din jur.
Nu e mare lucru să dorim ca o zi de școală să fie structurată în jurul modului natural si individual în care învățăm. Să fie proiectată/ concepută în jurul unor idei precum: descoperirea informației, conectarea cu lumea reală, discutarea experiențelor noastre cu lumea din jur.
........o zi de școală din viitor va fi una proiectată pentru a fi relevantă pentru copil, pentru implicarea lui și pentru
dezvoltarea lui.”
( Sandy Speicher)
sursa:http://blogs.kqed.org/mindshift/2011/02/the-school-day-of-the-future-is-designed/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu