foto credits: Revista Timpul |
”Aş introduce „românismul". Cum să înveţi că eşti responsabil de această ţară, de fiecare lucru din ea, de fiecare om! Asta se face prin exerciţiu şi prin ceea ce faci practic, lucruri concrete, până când devine o a doua natură. Şi mai e ceva ce nu înţeleg: cum se face că elevii din ţara asta nu lucrează. În America, de la 8 ani mergi la şcoală în paralel cu începutul lucrului. Dimineaţa dai ziare, după-amiaza faci curse pentru vecini. Ori asta lipseşte cu desăvârşire de aici. Copilul trebuie să înveţe valoarea banilor prin ce face el. În SUA, copiii de milionari pleacă la universitate fără un ban, încep de jos. Iar profesorii ar trebui să predea pragmatismul materiei, şi nu teoria. O dată pe săptămână, elevii ar trebui să fie la un tribunal, într-o sală de operaţie... Un alt lucru pe care dascălii de aici am impresia că nu-l văd este că ziua de mâine aparţine internetului, iar educaţia ar trebui să ţină cont de acest lucru. Ar trebui să fie creată o curiozitate a internetului, mai ales că e atât de multă informaţie la distanţa unui click! Dacă nu ne ocupăm, o să ne trezim cu o generaţie întreagă care are răspunsuri, dar nu are întrebări! Şi trebuie să te gândeşti cum creezi o societate care să fie în căutarea propriilor răspunsuri.”(Alexander Hausvater, regizor, Premiul UNITER pentru întreaga activitate - azi)
sursa:Adevarul
Reforma la firul ierbii este și pe facebook
Ce materie aţi
introduce în orar?
Aş introduce „românismul". Cum să înveţi că eşti responsabil de această
ţară, de fiecare lucru din ea, de fiecare om! Asta se face prin
exerciţiu şi prin ceea ce faci practic, lucruri concrete, până când
devine o a doua natură. Şi mai e ceva ce nu înţeleg: cum se face că
elevii din ţara asta nu lucrează. În America, de la 8 ani mergi la
şcoală în paralel cu începutul lucrului. Dimineaţa dai ziare,
după-amiaza faci curse pentru vecini. Ori asta lipseşte cu desăvârşire
de aici. Copilul trebuie să înveţe valoarea banilor prin ce face el. În
SUA, copiii de milionari pleacă la universitate fără un ban, încep de
jos. Iar profesorii ar trebui să predea pragmatismul materiei, şi nu
teoria. O dată pe săptămână, elevii ar trebui să fie la un tribunal,
într-o sală de operaţie... Un alt lucru pe care dascălii de aici am
impresia că nu-l văd este că ziua de mâine aparţine internetului, iar
educaţia ar trebui să ţină cont de acest lucru. Ar trebui să fie creată o
curiozitate a internetului, mai ales că e atât de multă informaţie la
distanţa unui click! Dacă nu ne ocupăm, o să ne trezim cu o generaţie
întreagă care are răspunsuri, dar nu are întrebări! Şi trebuie să te
gândeşti cum creezi o societate care să fie în căutarea propriilor
răspunsuri.
Citeste mai mult: adevarul.ro/educatie/scoala/alexander-hausvater-regizor-la-9-ani-fugit-kibbutz-trei-zile-1_50bd3f447c42d5a663c909a1/index.html
Citeste mai mult: adevarul.ro/educatie/scoala/alexander-hausvater-regizor-la-9-ani-fugit-kibbutz-trei-zile-1_50bd3f447c42d5a663c909a1/index.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu