Pagini

marți, 26 mai 2015

Ce ar introduce Alexander Hausvater în orar

foto credits: Revista Timpul
Întrebat într-un interviu din 2011 ce materie ar introduce în orarul școlilor, Alexander Hausvater, regizorul premiat azi pentru întreaga activitate la Gala Premiilor UNITER, a răspuns:

Aş introduce „românismul". Cum să înveţi că eşti responsabil de această ţară, de fiecare lucru din ea, de fiecare om! Asta se face prin exerciţiu şi prin ceea ce faci practic, lucruri concrete, până când devine o a doua natură. Şi mai e ceva ce nu înţeleg: cum se face că elevii din ţara asta nu lucrează. În America, de la 8 ani mergi la şcoală în paralel cu începutul lucrului. Dimineaţa dai ziare, după-amiaza faci curse pentru vecini. Ori asta lipseşte cu desăvârşire de aici. Copilul trebuie să înveţe valoarea banilor prin ce face el. În SUA, copiii de milionari pleacă la universitate fără un ban, încep de jos. Iar profesorii ar trebui să predea pragmatismul materiei, şi nu teoria. O dată pe săptămână, elevii ar trebui să fie la un tribunal, într-o sală de operaţie... Un alt lucru pe care dascălii de aici am impresia că nu-l văd este că ziua de mâine aparţine internetului, iar educaţia ar trebui să ţină cont de acest lucru. Ar trebui să fie creată o curiozitate a internetului, mai ales că e atât de multă informaţie la distanţa unui click! Dacă nu ne ocupăm, o să ne trezim cu o generaţie întreagă care are răspunsuri, dar nu are întrebări! Şi trebuie să te gândeşti cum creezi o societate care să fie în căutarea propriilor răspunsuri.”(Alexander Hausvater, regizor, Premiul UNITER pentru întreaga activitate - azi)

sursa:Adevarul


Reforma la firul ierbii este și pe facebook

Ce materie aţi introduce în orar? Aş introduce „românismul". Cum să înveţi că eşti responsabil de această ţară, de fiecare lucru din ea, de fiecare om! Asta se face prin exerciţiu şi prin ceea ce faci practic, lucruri concrete, până când devine o a doua natură. Şi mai e ceva ce nu înţeleg: cum se face că elevii din ţara asta nu lucrează. În America, de la 8 ani mergi la şcoală în paralel cu începutul lucrului. Dimineaţa dai ziare, după-amiaza faci curse pentru vecini. Ori asta lipseşte cu desăvârşire de aici. Copilul trebuie să înveţe valoarea banilor prin ce face el. În SUA, copiii de milionari pleacă la universitate fără un ban, încep de jos. Iar profesorii ar trebui să predea pragmatismul materiei, şi nu teoria. O dată pe săptămână, elevii ar trebui să fie la un tribunal, într-o sală de operaţie... Un alt lucru pe care dascălii de aici am impresia că nu-l văd este că ziua de mâine aparţine internetului, iar educaţia ar trebui să ţină cont de acest lucru. Ar trebui să fie creată o curiozitate a internetului, mai ales că e atât de multă informaţie la distanţa unui click! Dacă nu ne ocupăm, o să ne trezim cu o generaţie întreagă care are răspunsuri, dar nu are întrebări! Şi trebuie să te gândeşti cum creezi o societate care să fie în căutarea propriilor răspunsuri.

Citeste mai mult: adevarul.ro/educatie/scoala/alexander-hausvater-regizor-la-9-ani-fugit-kibbutz-trei-zile-1_50bd3f447c42d5a663c909a1/index.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu