Howard Gardner la Sinaia, 2011 - foto din arhiva personală |
Interviul acordat de renumitul profesor și cercetător Howard Gardner publicației ”Teatri delle diversita” e un fel de
trecere în revistă a teoriilor și rezultatelor cercetărilor sale, a cărților importante
pe care le-a scris și a viziunii sale privind provocările actuale ale
educației.
Dacă ne mai întrebam ce se mai aude de vestita teorie a
inteligențelor multiple, aflăm că autorul ei crede că a reușit să schimbe ideea
că există doar un singur tip de inteligență, că e sigur că în lume TIM este foarte cunoscută,
dar că nu se merge întotdeauna în profunzime și uneori este prost aplicată (ce
s-a întâmplat și la noi, de fapt).
Și, legat de TIM, un citat care ne dă de gândit și ne mai aduce cu picioarele pe pământ:
”In the United
States, if you ask teachers, “Are there children whom we should call
‘gifted?”, many if not most will say ‘No.’ That’s the politically correct
answer.”
Pentru că și noi vedem cum distanța dintre departamentele de
cercetare și școli se tot adâncește, Gardner ne reamintește că din turnul de fildeș în sala de clasă coboară
doar acele teorii care sunt formulate simplu și atrăgător, care nu necesită
costuri mari de implementare și care găsesc ”traducători” care să îi ajute pe
profesori să folosească respectivele teorii.
Despre prietenii
săi din Reggio Emilia și ale lor ”100 de limbaje ale copilului, numai de bine, Gardner considerând că au o abordare foarte potrivită
pentru vremurile din ziua de azi.
Ne explică pe
scurt, cum se pot introduce adevărul, frumosul și bunătatea ca valori
principale în școli și ce înseamnă etic, excelent și entuziasm când vorbim de
lucrul bine făcut.
Că nu mai putem să facem față unei lumi
complexe și în continuă transformare fără cele 5 minți pentru viitor știam, că
ne-a povestit pe larg despre asta într-o carte întreagă. Cât despre diferența dintre ”app-dependence” și ”app-enablement”, aici e
de aprofundat și de citit The App Generation, pentru că despre asta e vorba și ne privește aproape pe toți.
(sursa:aici)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu