Ce bine prinde uneori monitorizarea, că nu mai avem cum să ne ascundem sau să ne facem că nu vedem. La sediul Reprezentanței Comisiei Europene în România se lansează astăzi Monitorul educației și formării 2015, publicat pe 12 noiembrie de către Direcția Generală pentru Educație și Cultură a Comisiei Europene. Din ce citim și în acest an în fișa de țară pentru România, e mult de lucru, pentru că, așa cum menționează cele mai recente date și statistici:
- a scăzut gradul de incluziune în școli;
- rata abandonului școlar este de 18, 2%, cu 7 procente mai mare decât media europeană de 11,1%;
- avem cea mai scăzută rată de participare a adulților la programele de LLL/învățare pe tot parcursul vieții(1,5%, comparativ cu media europeană de 10,7%);
- avem o finanțare deficitară a educației și o infrastructură necorespunzătoare ( cel mai mic buget din UE, 2,8% din PIB față de media europeană de 5%);
- procentele de elevi de 15 ani cu competențe reduse de citire, matematică și științe sunt duble față de mediile europene (citire: 37,3% vs.17,8%, matematică:40,8% vs.22,1%, științe:37,3% vs.16,6%);
- deși a scăzut puțin, rata abandonului școlar la grădiniță este mult sub procentul UE.
Puse față în față cu obiectivele UE 2020 privind educația, ele dau schița viitoarelor texte de politici educaționale. Și, mai ales, a faptelor care să le însoțească.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu