Mi-a plăcut
mult și analogia educație – viziunea lui Peter Brook despre ce înseamnă, în ultimă instanță, teatrul. Ca să existe
o experiență numită teatru, poți să renunți la multe - cortină, costume,
scenariu, regizor, scenă, clădire, dar nu la un actor care interpretează ceva
la care se uită cineva. Deci teatrul este un cuvânt despre relații, despre legătura dintre
un public și o performare. În educație e la fel, în centru sunt copiii și nu
trebuie uitat nicio clipă că despre ei este vorba și că rostul profesorilor
este să îi ajute să învețe.
Pagini
▼
vineri, 5 august 2016
Vorba de educație - Ken, din nou
Un interviu cât un tratat de pedagogie. Ken Robinson din nou, despre toate, pe rând, temeinic, cu prospețime, pe înțelesul tuturor:
ce să îi învețe școala pe copiii de azi ( printre altele, să fie curioși,
creativi și să comunice cu cei din jur),
care să fie rolul profesorului (să faciliteze învățarea și să creeze o relație cât mai bună cu fiecare elev al său), cum să evaluăm și dincolo de teste standardizate (mai mult descriptiv și mai puțin comparativ), spațiul școlii ca reflecție a diversității învățării, ce înseamnă un leadership
școlar care motivează o cancelarie întreagă de profesori și chiar relatarea
unui moment preferat din viața de elev (care i-a marcat. de altfel, și cariera), când un
profesor a avut încredere în el și l-a pus să regizeze o piesă de teatru.
/>
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu