Un articol publicat recent la noi ne anunța că o școală din România dorește să renunțe la temele pentru acasă. Citindu-l, cred că e de remarcat nu atât faptul că școala respectivă e preocupată de subiectul respectiv, ci că profesorii de acolo au început să facă ceea ce, din păcate,
nu se prea face în școlile noastre – să se transforme în niște
profesori reflexivi, să iasă din rutină și să își pună întrebări, să
analizeze ce se întâmplă la clasă, să facă împreună o mică cercetare
care are loc nu la birou sau la bibliotecă, ci chiar în clasele lor și
pentru copiii din școala lor, pentru a vedea cum e mai bine și ce ar
trebui schimbat. Pentru cine vrea să aprofundeze, a se vedea conceptul
de cercetare - acțiune în școală.
(articolul aici)
Pagini
▼
sâmbătă, 29 octombrie 2016
vineri, 21 octombrie 2016
Vorba de educație - și pentru școli, și pentru grădinari
foto din arhiva personală |
marți, 18 octombrie 2016
If You Want It...
”If you want to increase curiosity,
allow questioning.
Never humiliate or put down a learner.”
(Leo Pahkin, Councellor of Education at Finnish National Board of Education)
If you want to develop problem solving
skills, link school
knowledge to real life problems and
encourage pupils to
work together to seek solutions.
If you want to increase
understanding, combine
knowledge and skills from different
subjects.
If you want to raise citizens who
will develop society,
promote inclusiveness and
participation, give
opportunities to make a difference,
and facilitate positive
not negative critical thinking.
If you want to strengthen learners'
self confidence and
learning motivation, give constructive
and honest feedback.
Never humiliate or put down a learner.”
(Leo Pahkin, Councellor of Education at Finnish National Board of Education)
duminică, 16 octombrie 2016
miercuri, 5 octombrie 2016
Vorba de educație - de Ziua Educației
Dacă dorim să
transformăm școlile și să formăm comunități
educaționale active și puternice, e nevoie să creștem reziliența emoțională a profesorilor,
capacitatea lor de a face față schimbărilor, provocărilor și presiunilor de tot
felul. Profesorii au nevoie să audă că se poate, că sunt multe școli în care copiii vin cu drag și învață cu
plăcere. Profesorii au nevoie să fie
puși în situația de a-și schița și împărtăși propriile idei de schimbare
și de a fi apreciați și lăudați pentru ele. Profesorii merită și au nevoie
de emoții pozitive pentru ca, la rândul lor, să transmită entuziasm și motivație
celor pe care îi educă. La mulți ani!