Pagini
▼
vineri, 24 februarie 2017
Vorba de educație (media)
International Federation of Library
Associations and Institutions ne
îndeamnă să distribuim un infographic pe care l-a realizat recent despre cum să
detectezi știrile false. Cred că până o să avem și educație media în curriculum (!!), măcar un pic, pe la română sau dirigenție sau
pe unde se mai poate pe la diverse lecții, ar trebui să vorbim cu elevii
și despre asta, pentru că problema devine din ce în ce mai
importantă și cu impact asupra oamenilor, comunităților și țărilor
în care trăim (fake news, conform Wikipedia= informații false, transmise
în mod deliberat prin news și social media, cu scopul de a induce în
eroare și a câștiga din punct de vedere financiar sau politic; cu titluri care
atrag atenția sau povești fabricate care sunt foarte citite și
distribuite masiv online).
miercuri, 22 februarie 2017
Idei mici pentru schimbări mari - newsletterul școlii
foto din arhiva personală - BI, concept propriu |
Buletinul are o
structură și un format standard, create în funcție de viziunea și resursele proprii. Acum mulți ani, am creat și utilizat în școli un newsletter simplu, care conține următoarele rubrici:
- mesaj de la director
- din activitatea claselor (activitățile care au avut loc în școală în perioada acoperită de newsletter);
- extracurriculare (activitățile care au avut loc în afara școlii);
- succese (realizările care merită a fi cunoscute);
- date importante (evenimentele planificate în perioada următoare);
- anunțuri de interes larg pentru perioada care urmează;
- date de contact ale școlii
Responsabilitatea realizării buletinului informativ o pot
avea 1-2 profesori ai școlii, care au foarte bune abilități de organizare
și redactare texte pe computer. În vederea realizării buletinului informativ,
responsabilii:
- primesc informațiile de inclus în newsletter pe e-mail de la profesori, directori etc.;
- sintetizează informația primită;
- redactează texte referitoare la activități care nu au fost transmise de colegi;
- organizează informațiile conform structurii standard a documentului;
- selectează și includ în document fotografii de la activități;
- transmit textul final pentru supervizare;
- distribuie buletinul către elevi, părinți, profesori, instituții din comunitate etc. fie în format hârtie (dacă școala are resurse financiare disponibile), fie în format electronic, pe adresele de e-mail ale abonaților
Dacă vă place ideea și o preluați, vă rog să dați un semn!
duminică, 19 februarie 2017
Vorba de educație - lecția diversității
Pe Kinder Trips, doi tineri povestesc despre călătoriile lor cu micuța familiei și despre un alt fel de a face educație:
”Dorim să îi predăm fetiței noastre lecția diversității direct la fața locurilor pe care le vizităm. Considerăm călătoriile și timpul petrecut împreună în acest fel cele mai frumoase și mai educative cadouri pe care i le putem face micuței noastre.”
Povestesc despre experiențele lor, sperând să îi inspire si pe alți părinți să se aventureze în explorarea altor țări și culturi, împreună cu copiii lor.Nu-i rău, mai ales că sfaturile primite nu sunt din cărți, ci din experiență directă. Să dăm „like” paginii, de încurajare.
sâmbătă, 18 februarie 2017
vineri, 17 februarie 2017
Vorba de educație - ce mai gândesc nativii digitali
Varkey Foundation a realizat de curând cel mai amplu studiu asupra generației Z, nativii digitali, chestionând 20 000 de tineri din 20 de țări. Sunt date publicității tot felul de date și informații despre ce mai gândesc și ce mai simt tinerii de lângă noi, cu vârste cuprinse între 15-25 de ani. Adică elevii și studenții noștri de azi. Cei care așteaptă să ne
raportăm și la universul lor atunci când ne concepem lecțile și
cursurile sau când elaborăm curricula și manuale pentru ei. Pentru că,
altfel, există riscul ca lumile noastre să nu se întâlnească vreodată și
să jucăm fiecare în alt film. Un fel de "don't limit a child to your
own learning, for he was born in another time" (Tagore).
De exemplu, pentru părinți, diriginți și cine mai face azi consiliere în carieră prin școli, ar fi bine de știut că, în ceea ce privește joburile pe care și le-ar dori, 13% dintre nativii digitali vor să muncească pentru organizații care au impact pozitiv în lume; 15% vor cariere care să le ofere posibilitatea să călătorească și să întâlnească alți oameni;19 % consideră că e important ca jobul să le ofere ocazia să avanseze în carieră; 23% vor să fie bine plătiți, iar cei mai mulți doresc ca la locul de muncă să își poată dezvolta abilitățile.
De exemplu, pentru părinți, diriginți și cine mai face azi consiliere în carieră prin școli, ar fi bine de știut că, în ceea ce privește joburile pe care și le-ar dori, 13% dintre nativii digitali vor să muncească pentru organizații care au impact pozitiv în lume; 15% vor cariere care să le ofere posibilitatea să călătorească și să întâlnească alți oameni;19 % consideră că e important ca jobul să le ofere ocazia să avanseze în carieră; 23% vor să fie bine plătiți, iar cei mai mulți doresc ca la locul de muncă să își poată dezvolta abilitățile.
duminică, 12 februarie 2017
Vorba de educație - la fel, peste tot
foto din arhiva personală |
A nu știu câta oară, mi se
confirmă faptul că oriunde ar trăi și ar munci în această lume, cei mai mulți
dintre profesori sunt persoane speciale,
cu drag de copii și de învățătură. În Ankara, 120 de profesori din țară, nominalizați de Ministerul Educației din Turcia, au dat feedback în aceste zile pe un set de activități dezvoltate în cadrul a 6 module educaționale de o echipă mixtă formată din experți internaționali și locali.
marți, 7 februarie 2017
O seară cât o stea sau cât un unicorn
5 februarie 2017, Piața Victoriri, București (foto credits: Mihai Angiu) |