Pagini

joi, 9 noiembrie 2017

Ce zice monitorizarea Comisiei Europene ( 2017)


Azi CE a dat publicității Education and Training Monitor 2017 cu rapoarte pentru fiecare țară și analize obiective, ca să știm pe unde suntem și ce ar fi de făcut. Pentru că în ultimii ani am lăsat aceste rapoarte și pe blog, iată și aspectele relevante pentru România în 2017:

  • „România pune în aplicare o programă de învățământ bazată pe competențe în învățământul școlar. Sunt în curs de elaborare planuri de instruire a profesorilor pentru a preda programa de învățământ modernizată.

  • Ponderea elevilor cu o performanță scăzută în ceea ce privește competențele de bază rămâne una dintre cele mai mari din UE. Acest lucru este cauzat de factori educaționali și de provocări în materie de echitate. Accesul la educația de masăde calitate este o provocare în special pentru elevii din mediul rural și pentru romi.

  • Finanțarea pentru educație este foarte scăzută. Riscul de părăsire timpurie a școlii rămâne ridicat, cu consecințe pentru piața forței de muncă și pentru creșterea economică.

  • Relevanța pe piața muncii a studiilor superioare este în curs de îmbunătățire, dar ponderea absolvenților de studii superioare este cea mai scăzută din UE.

  • Sunt în curs de desfășurare eforturi de a introduce educația și formarea profesională duală. Participarea adulților la procesul de învățare continuă rămâne scăzută, în pofida necesității de actualizare a competențelor.


Interesant de comparat cu raportul de anul trecut și de văzut ce măsuri s-au luat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu