photo credits - Learningfirst.ong |
Pe lângă ședințele semestriale, care sunt obligatorii, în școli pot fi organizate și alte tipuri de întâlniri cu părinții, care să conducă, în final, la o colaborare mai bună profesori-familie și la progresul copiilor. Vă prezint mai jos 3 idei pe care le-am pus în practică de-a lungul anilor lucrați în domeniul educației și care au avut succes:
1.Întâlniri individuale de 15–30 minute, organizate pentru părinţii
fiecărui copil din clasă / şcoală pentru discuţii deschise despre aspecte mai
delicate legate de copil și progresul individual. Acestea:
■ au
loc lunar într-un interval orar anunţat de învăţător/ diriginte;
■ au
ca scop discutarea unor probleme specifice copilului, legate de activitatea la
clasă, progresul şcolar, nevoi de instruire şi sprijin, atitudini şi
relaţionare în cadrul gupei de elevi, în familie etc.;
■ se
finalizează, în unele cazuri, prin
planuri comune de acţiune, acorduri, concluzii care se asumă prin semnătura
părintelui şi a învăţătorului/ dirigintelui.
2. Întâlnirea semetrială a
părinților cu toți profesorii clasei
– se organizează în sala de sport/ alt spațiu mare al școlii în care există o
masă lungă/ mai multe pupitre cu spațiu între ele, la care stau toți profesorii, iar părinții trec pe la fiecare și
vorbesc despre copilul lor timp de 5 minute.
3. Întâlniri informale
cu / între părinți:
- petreceri pentru sărbătorirea unor succese, organizarea unor excursii etc.;
- întâlniri informale de genul întâlnirea de la cafeaua de dimineața/ ceaiul de după amiază în care, timp de o jumătate de oră, directorul și un părinte/ mai mulți părinți pot schimba opinii despre școală la o ceașcă de cafea/ ceai.
#ideimicipentruschimbărimari
(vezi si „Management educațional”, 2011, autori A.Tîrcă, M.Mihaescu)
SUPER IDEI!
RăspundețiȘtergereMulțumesc!
Ștergere