Pagini

duminică, 18 noiembrie 2018

Cu părinții la școală, altfel


 
photo credits - Learningfirst.ong

Pe lângă ședințele semestriale, care sunt obligatorii, în școli pot fi organizate și alte tipuri de întâlniri cu părinții, care să conducă, în final, la o colaborare mai bună profesori-familie și la progresul copiilor. Vă prezint mai jos 3 idei pe care le-am pus în practică de-a lungul anilor lucrați în domeniul educației și care au avut succes:

1.Întâlniri individuale de 15–30 minute, organizate pentru părinţii fiecărui copil din clasă / şcoală pentru discuţii deschise despre aspecte mai delicate legate de copil și progresul individual. Acestea:
       au loc lunar într-un interval orar anunţat de învăţător/ diriginte;
       au ca scop discutarea unor probleme specifice copilului, legate de activitatea la clasă, progresul şcolar, nevoi de instruire şi sprijin, atitudini şi relaţionare în cadrul gupei de elevi, în familie etc.;
       se finalizează, în unele cazuri,  prin planuri comune de acţiune, acorduri, concluzii care se asumă prin semnătura părintelui şi a învăţătorului/ dirigintelui.

2. Întâlnirea semetrială a părinților cu toți profesorii clasei – se organizează în sala de sport/ alt spațiu mare al școlii în care există o masă lungă/ mai multe pupitre cu spațiu între ele, la care stau toți profesorii, iar părinții trec pe la fiecare și vorbesc despre copilul lor timp de 5 minute.

3. Întâlniri informale cu / între părinți:
  • petreceri pentru sărbătorirea unor succese, organizarea unor excursii etc.;
  • întâlniri informale de genul întâlnirea de la cafeaua de dimineața/ ceaiul de după amiază  în care, timp de o jumătate de oră, directorul și un părinte/ mai mulți părinți pot schimba opinii despre școală la o ceașcă de cafea/ ceai.   
 Succes!😊
#ideimicipentruschimbărimari 

(vezi si „Management educațional”, 2011, autori A.Tîrcă, M.Mihaescu)

2 comentarii: