sursa foto - pinterest |
În ultimii ani, sunt tot mai multe studiile (https://www.teachertoolkit.co.uk/wp-content/uploads/2014/07/5902birkbeckwbperfsummaryfinal.pdf) care vorbesc de faptul că starea de bine a profesorilor influențează succesul unei școli și performanța elevilor. Există numeroase analize care evidențiază faptul că peste tot în lume profesorii sunt supraîncărcați și suprasolicitați la locul de muncă și că tot mai frecvent în rândul acestei categorii profesionale se manifestă fenomenul de epuizare/ „burn out”. Aud mulți profesori cu care interacționez că se plâng fie de atmosfera din școală și de relațiile cu directorul, fie de numărul mare de documente și „hârtii” pe care trebuie să le completeze, fie de nenumăratele activități la care sunt obligați să participe, în afara orelor de curs.
sursa foto -garysking.me |
În acest context, mă gândesc că ar trebui să reflectăm serios la aceste probleme și să începem să facem pași în a asigura, pe cât se poate, starea de bine a profesorilor, astfel încât aceștia, la rândul lor, să se poată ocupa de starea de bine a elevilor lor. Las aici câteva sfaturi, pentru directori, inspectori, responsabili de comisii metodice etc:
1.
Nu-i „fugăriți” pe profesori, ci, mai degrabă, încercați să fiți atenți la timpul lor, de exemplu, planificând și organizând întâlniri de lucru și
evenimente extraclasă puține și eficace pentru participanți și renunțând la tot
ce înseamnă activități de tipul „formă fără fond”.
2.
Creați o atmosferă bună în
școală, astfel încât profesorii să vină cu drag la muncă și să se simtă bine.
3.
Eliminați povara documentelor
inutile pe care profesorii trebuie să le completeze și creați mecanisme la nivelul
școlii prin care colectarea de date să se facă cu ușurință, de exemplu, electronic.
4.
Renunțați la comportamente
autocratice față de profesori, nu impuneți sarcini, ci consultați-vă cu colegii
când planificați și organizați o activitate.
5.
Realizați o buna repartizare a responsabilităților la nivelul organizației, prin valorizarea competențelor și potentialului
fiecărui membru al personalului.
6.
Evaluați în mod regulat activitatea
desfășurată de fiecare angajat și nu uitați să dați mereu și feedback pozitiv.
7.
Lăudați realizările profesorilor
și celebrați împreună cu ei succesul
echipei.
8.
Amenajați cancelaria ca loc de
„încărcare a bateriilor”, unde profesorii pot să se și relaxeze, să bea o cafea
etc.
9.
Nu încurajați bârfa și
discuțiile neprincipiale.
10.
Niciodată, nici măcar atunci când greșesc, nu-i
umiliți pe colegi cu observații dure, țipete și jigniri.
Pentru că profesori fericiți înseamnă elevi fericiți!
Succes!😊
Necesare aceste indicatii. Trebuie ca fiecare, cate putin, sa participe si sa se implice pentru a crea o atmosfera pozitiva in institutiile scolare.
RăspundețiȘtergere👍
Ștergere