Pagini

miercuri, 31 iulie 2019

Gardner și TIM, din nou


Am mai scris despre asta, cred că dacă vrei să valorizezi inteligențele multiple la clasă și să faci din fiecare copil un ”star”, e nevoie de individualizarea învățării și de varietatea formelor și metodelor de predare. E nevoie să te apropii de fiecare copil și să îl ajuți să învețe cum poate el mai bine și să facă progres, pe de o parte. Iar pe de altă parte, trebuie să nu predai doar într-un singur fel, mereu cu aceleași metode, întotdeauna cu tabla, creta și caietul de notițe, ci să transmiți cunoștințele și să formezi abilitățile cât mai atractiv, folosind tot felul de modalități, mijloace și resurse. Pentru ca lecția să îi placă și copilului care e inteligent muzical și celui care se exprimă cel mai bine prin mișcare și celui care se pricepe la cuvinte și celui care e logic și matematic și celui care iubește natura și chiar și artistului și reflexivului și comunicativului. Cam despre asta e vorba în educație. Excelent acest interviu recent cu Howard Gardner, creatorul teoriei inteligențelor multiple -TIM (https://howardgardner.com/2019/07/22/children-and-multiple-intelligences-an-interview-with-les-plumes/).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu