În școala din orășelul în care am fost
cândva profesoară, am înființat un club de teatru în care, pe lângă faptul că
pregăteam câte o piesă pe semestru (în lb. engleză la început, apoi în limba română),
pe care o prezentam în fața colegilor și părinților, mai târziu în concursuri
județene, apoi în festivaluri naționale în care am început să fim premiați
(printre altele, cu Marele Trofeu al Festivalului ”George Constantin” din
București), am învățat să facem lucrurile bine, să explorăm idei și contexte
noi, să ne descoperim pe noi și lumea din jur.
Prin urmare, am de ce să susțin de mulți
ani că ar trebui să introducem ore de teatru/ drama în școli. Din experiența personală,
vă spun că astfel de activități au o contribuție unică asupra dezvoltării
personale a copiilor – îi învață să comunice, să lucreze în echipă, să-și
respecte diferențele, să se ajute reciproc, să asculte activ, să-și dezvolte și
să-și gestioneze emoțiile, să se exprime în fața unui public.
Dacă vom avea și un curriculum/ curriculum guidelines în acest domeniu, acesta ar trebui să pună accentul nu pe elementul performare (alegerea unui scenariu, repetiții, costume, prezentarea în fața unui public), ci pe extraordinarul potențial pe care orele de teatru îl au ca experiențe de învățare și de explorare a multiplelor fațete ale personalității umane, a vieții însăși, care este de fapt teatrul.
Dacă vom avea și un curriculum/ curriculum guidelines în acest domeniu, acesta ar trebui să pună accentul nu pe elementul performare (alegerea unui scenariu, repetiții, costume, prezentarea în fața unui public), ci pe extraordinarul potențial pe care orele de teatru îl au ca experiențe de învățare și de explorare a multiplelor fațete ale personalității umane, a vieții însăși, care este de fapt teatrul.
Toți copiii care au trecut la un moment
dat prin clubul meu de teatru sunt astăzi tineri de succes în diferite domenii
( deși mulți dintre ei nu aveau rezultate academice deosebite), iar trei dintre
ei, care au fost în aceeași clasă la gimnaziu, ( Alexandru Sinca, Paul
Diaconescu și Silviu Mircescu) au terminat UNATC București și s-au remarcat
deja în filme și spectacole din țară și din străinătate.
💚Schimbarea în educație ești (și) TU
💚Schimbarea în educație ești (și) TU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu