Acum câteva zile a apărut acest ghid pentru anul școlar 2020-2021,
despre învățarea mixtă în școală, o publicație a Comisiei Europene,
scrisă în consultare cu reprezentanții ministerelor educației. Sunt
prezentate oportunitățile și provocările pedagogice ale acestui model de
învățare și 8 domenii și factorii cheie pe care decidenții și școlile
ar trebui să le aibă în vedere, cam aceleași pe care le-am identificat
și eu într-o postare anterioară, în care spuneam ce aș face dacă aș fi directoare de școală:
1. Leadershipul școlii (cultură colaborativă, sprijin, colaborare la nivel local și național etc.).
2. Legislație pentru sprijinirea luării deciziilor (autorizarea unui astfel de model de învățare etc.).
3. Gestionarea învățării în școală și la distanță pentru toți elevii (orar, acces la tehnologie, spații etc.).
4. Rolul profesorului, competențele și condițiile de muncă (inovare,
asumarea de riscuri, sprijin acordat elevilor, reflecție, dezvoltare
profesională, schimb de bune practici. etc.)
5. Evaluarea elevilor (transparență, echitate, diversitate, flexibilitate etc.).
6. Starea de bine a personalului și a elevilor (identificarea cauzelor de stres și anxietate, măsuri etc.).
7. Colaborare și comunitatea școlară (comunicare, colaborare între profesori, cu părinții, cu membrii comunității etc.).
8. Asigurarea calității, cu evaluare și feedback (instrumente de monitorizare și evaluare etc.).
Publicația poate fi citită AICI.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu