Trăim într-o lume care devine pe zi ce trece tot mai nesigură, o lume în care, vă spun sincer, că nu mai știu ce îți este mai necesar, să știi bine diverse discipline de studiu și tot felul de manuale sau să știi cum să fii rezilient și cum să trăiești și să îți găsești echilibrul în vremuri grele.
Pandemia ne-a învățat că viitorul te ia prin surprindere și îți schimbă viața și că vom trăi într-o lume în care ceea ce știm și poate fi controlat se va combina cu neprevăzutul și cu ceea ce nu putem controla.
Din fericire, în timp ce unii rămân cantonați în perspective înguste și în problemele educației din ograda proprie și nu reușesc să dea soluții viabile la provocările punctuale care apar în acest sector, există minți și voci care gândesc dincolo de gardul casei, care analizează și fac proiecții pe termen lung, atât de necesare pentru anii care vor urma. Iată, de exemplu, „viitorurile” educației văzute de experții OECD și cele 4 scenarii ale școlii în anii care urmează:
1. Școala așa cum o știm, dar modernizată cu tehnologii, cu o mai bună planificare și organizare și cu eficacitate crescută.
2. Școala sprijinită de părinți, comunitate și companii, în care învățarea are loc pe o gamă largă de platforme publice și private și de la o mulțime de furnizori, on și off line.
3. Școala ca hubs de învățare, în care elevii iau inițiativa și experimentează, împreună cu profesori dedicați, învățarea având loc dincolo de pereții claselor, într-o comunitate extinsă.
4. Fără școală, cu tehnologia care trasează granițele între muncă, învățare și timp liber. Cu învățare bazată pe creativitate și nevoi specifice. O învățare care se produce oriunde, oricând.
Prezentarea OECD o puteți găsi AICI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu