Pentru profesorii din școli, care nu au făcut deja și au de gând să acționeze în acest sens odată cu începutul semestrului al doilea, în ceasul al doisprezecelea, cum se spune, ar fi nevoie de:
1. Studiul curriculumului și al planificărilor, din martie anul trecut, plus semestrul 1 din acest an școlar, pentru a analiza care competențe și conținuturi nu au fost abordate sau nu au fost vizate atât cât ar fi trebuit.
2. Realizarea unei evaluări inițiale la începutul semestrului al doilea, pentru a vedea nivelul de performare al elevilor în raport cu ce se specifică în curriculum și cu ce s-a planificat.
3. Proiectarea clară, responsabilă și onestă a unor activități atât remediale, de îmbunătățire a învățării, cât și de recuperare a ceea ce nu a fost predat și realizarea acestor activități pe parcursul semestrului al doilea. Activitățile respective pot fi realizate în cadrul orelor de curs, infuzând ce e de remediat/ recuperat în noile lecții sau în afara orelor de curs, mai ales că am văzut declarații despre plata unor astfel de ore suplimentare.
Aceste lucruri țin de fiecare profesor, dar și de sprijinul pe care acesta îl poate primi de la directori (identificarea împreună a problemelor, planificare, feedback, monitorizare etc.), inspectori ( comunicare cu profesorii, planificarea activităților pe cele 3 scenarii, ateliere de coaching și formare pentru educație remedială etc.), minister (metodologii specifice, materiale și resurse educaționale etc.) și comunitatea locală ( hrană pentru acei copii care vor rămâne după ore etc.).
Gând bun!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu