Pagini

marți, 20 iulie 2021

Cum se face bine educația după pandemie


 Conform celui mai recent studiu UNESCO, BM, UNICEF „Survey on National Education Responses to COVID-19 School Closures”, una din 3 școli nu a făcut nimic pentru recuperarea pierderilor de învățare din anul pandemiei. Principalele constatări ale studiului sunt următoarele:

👉țările au răspuns cu o varietate de măsuri pentru a atenua pierderile de învățare cauzate de  închiderea școlilor: aproximativ 40% dintre țări au prelungit anul universitar și o proporție similară a țărilor a acordat prioritate anumitor domenii ale curriculumului. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre țări au raportat că nu au fost sau nu vor fi efectuate ajustări.

 👉Multe țări au îmbunătățit standardele de sănătate și siguranță în centrele de examinare, totuși, 28% dintre țări au anulat examenele din gimnaziu și 18% din țări au făcut acest lucru în învățământul secundar superior.

👉Țările cu venituri reduse au rămas în urmă cu implementarea chiar și a celor mai elementare măsuri pentru a asigura revenirea la școală. De exemplu, doar mai puțin de 10% au raportat că au suficientă săpun, apă curată, instalații sanitare și de igienă și măști, comparativ cu 96% din țările cu venituri ridicate.

👉Majoritatea țărilor au întreprins mai multe acțiuni pentru a oferi învățare la distanță: emisiunile radio și TV au fost mai populare în rândul țărilor cu venituri mici, în timp ce țările cu venituri ridicate au furnizat platforme de învățare online. Cu toate acestea, peste o treime din țările cu venituri mici și medii inferioare au raportat că s-a ajuns la mai puțin de jumătate din elevii din școala primară.

👉În timp ce 73% dintre țări au evaluat eficacitatea a cel puțin unei strategii de învățare la distanță, există încă o nevoie de dovezi mai bune cu privire la eficacitate în cele mai dificile contexte.

 Activitățile de remediere sunt vitale pentru a-i ajuta pe acei copii care au pierdut școala să revină pe drumul cel bun și să reducă pierderile de învățare pe termen lung. Acest lucru necesită un efort urgent pentru a măsura nivelurile de învățare ale elevilor de astăzi și a colecta date de bună calitate care să influențeze practicile din clasă.” (Jaime Saavedra, Director Global pentru Educație, Banca Mondială)

Raportul poate fi citit aici: AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu