Mâine începe școala și, din nou, i-a luat pe nepregătite. Deși am atenționat din timp și, ca mine, au făcut-o și alții, a trecut un an și jumătate de la declanșarea pandemiei și două veri cu vacanțe lungi și nu avem nici în acest moment:
O 𝗮𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮̆ 𝗮 𝗮𝗻𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀̦𝗰𝗼𝗹𝗮𝗿 trecut în școlile din România, care să specifice pierderile, problemele, măsurile luate și să conțină și lecțiile învățate și perspective pentru viitor, repere pentru noul normal, cum imaginăm educația în anii care urmează.
O 𝗰𝗮𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗲 susținută și focalizată pe vaccinarea profesorilor și a elevilor.
Un proces de 𝘁𝗲𝘀𝘁𝗮𝗿𝗲 regulată a profesorilor și a elevilor, organizat și asigurat la nivelul fiecărei școli.
𝗠𝗮̆𝘀̦𝘁𝗶 în școli pentru toți copiii și personalul didactic din țară.
O analiză privind 𝗽𝗮𝗿𝗰𝘂𝗿𝗴𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗰𝘂𝗿𝗿𝗶𝗰𝘂𝗹𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 în anul școlar trecut, privind pierderile în învățare
(learning loss), activitățile remediale și procentul de recuperare a materiei, pornind de la evaluări inițiale ( care nu s-au făcut!!!) și măsurând progresul făcut de copiii cuprinși în aceste programe să știm ce, cine și cât a recuperat.
𝗕𝗶𝗯𝗹𝗶𝗼𝘁𝗲𝗰𝗮̆ 𝘃𝗶𝗿𝘁𝘂𝗮𝗹𝗮̆ cu resurse pentru elevi și profesori.
𝗥𝗲𝗽𝗲𝗿𝗲 privind parcurgerea curriculumului pentru un nou an cu pandemie (poate ajustăm și curricula disciplinelor anul acesta, dacă anul trecut nu am făcut-o, cum au făcut alte state).
Echipamente pentru învățarea online pentru toți copiii, 𝘁𝗮𝗯𝗹𝗲𝘁𝗲 𝘀̦𝗶 𝗹𝗮𝗽𝘁𝗼𝗽𝘂𝗿𝗶.
O 𝗽𝗹𝗮𝘁𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮̆ 𝗻𝗮𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗮̆ pentru învățarea online.
Toți 𝗽𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁̦𝗶 pentru a preda online interactiv, cu folosirea unor platforme și aplicații.
𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝗲 𝗱𝗲 𝘀𝗽𝗿𝗶𝗷𝗶𝗻 pentru starea de bine a elevilor (1 din 3 copii a avut anxietate anul trecut) și a profesorilor.
Un 𝗽𝗹𝗮𝗻 𝗼𝗽𝗲𝗿𝗮𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 pentru redeschiderea școlilor.
Mai mulți p𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗼𝗿𝗶 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗶𝗹𝗶𝗲𝗿𝗶 angajați în școli, care să sprijine profesorii și elevii și părinții să treacă peste această perioadă grea.
𝗡𝗼𝗶 𝘀𝗽𝗮𝘁̦𝗶𝗶 în școli, în curțile sau în grădinile școlilor, pentru a se evita aglomerarea claselor.
Toate 𝘀̦𝗰𝗼𝗹𝗶𝗹𝗲 𝗰𝘂𝗿𝗮𝘁𝗲 𝘀̦𝗶 𝗿𝗲𝗽𝗮𝗿𝗮𝘁𝗲, organizate pentru a se păstra distanța la clase de 1,5 m (nu mai zic de purificatoare de aer cum am citit că se va întâmpla în școlile din Germania).
Avem, în schimb, mulți oameni în școli inimoși și harnici, profesori și directori care au muncit și s-au pregătit pentru deschiderea noului an școlar și ei merită prețuirea noastră. Ca și tot anul trecut, busola pe care sistemul ar fi trebuit să o aibă și să o utilizeze pentru sistem lipsește, iar greul este, din nou, pe profesori și pe școli.
Măcar dacă s-ar fi gândit cineva să le crească autonomia. Gând bun, din grădină!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu