Sigur că ne dorim elevi fericiți în școli, dar asta nu înseamnă că nu ne dorim și rezultate academice bune și învățare cu obiective atinse. Cum am spus-o de multe ori, starea de bine în școală nu înseamnă relaxare, ZEN, indisciplină, note date cu ușurință, ci dimpotrivă, aducerea ei este un proces îndelungat ( nu o putem aduce peste noapte, pocnind din degete, e nevoie de câțiva ani), bine planificat și organizat, implementat printr-o serie de intervenții specifice, monitorizat și evaluat. Sunt multe studii care au demonstrat că școlile care pun accent pe starea de bine a elevilor ajung să aibă și rezultate academice mai bune.
Când vine vorba, le povestesc profesorilor la cursuri despre o experiență personală, de pe vremea când eram directoare de școală. Sigur că nu știam atunci ce înseamnă starea de bine, dar, pentru că așa am simțit că trebuie să fac, am început reforma școlii și prin dezvoltarea abilităților socio-emoționale ale elevilor la toate orele și în activitățile din afara clasei, au fost învățați să comunice și să se relaționeze, să își exprime opiniile, să se implice, să acționeze, să se organizeze, să investigheze și ne-a reușit chestia asta, în câțiva ani. Doar că cei din jur ne cam criticau, „unde sunt, doamnă, rezultatele la olimpiade și concursuri?”. Și au venit, după. Școala a ajuns pe locul I în județ la evaluarea națională și luam toate premiile la olimpiade și concursuri de tot felul. Deci, nu cred că ar trebui să avem o dilemă în această privință, învățarea vine cu starea.
(foto - pag. 18 din ghidul meu „Hai cu starea de bine în școală!”, ediția a doua, septembrie 2022, Editura Corint)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu