„Humble” management și leadership de școală, adică unul smerit, cum îl traduc eu în românește, este acela în care directorii sunt pur și simplu acolo pentru profesori, să îi sprijine, să le fie aproape, gândindu-se mai puțin la ei și mai mult la profesorii din cancelarie. Acești directori trăiesc pentru colegii lor, nu sunt nici mai buni, nici mai răi decât aceștia, ei nu ies în față, ci mai degrabă pun reflectorul pe ceilalți, să iasă colegii în evidență. Este un tip de leadership în care relațiile dintre manager și profesori sunt foarte strânse, apropiate și bazate pe încredere și sunt dezvoltate prin multe activități derulate în grupuri, în care oamenii se cunosc mai bine, își pun întrebări, se ascultă și găsesc soluții împreună. Comunicarea stă la baza modului în care este condusă școala.
Conceptul a fost lansat de Edgar Schein și Peter Schein, în cartea cu acest titlu, ”Humble Leadership: The Power of Relationships, Openness, and Trust”, publicată în 2018. Schein consideră că, într-o lume VUCA(volatile, uncertain, complex, ambiguous), organizațiile au nevoie de relații apropiate între membrii ei, bazate pe încredere și deschidere:
”Humble leadership suggests that leaders and followers think less about roles in hierarchies and more about relationships in teams. A living system model of organizations shifts resources to where teams are thriving or are struggling. It’s dynamic and adaptable, not hierarchical and political. We believe the emphasis on relationships (and on humble leadership) will help organizations respond better to the increasing rate of change they will inevitably face.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu