Mâine, vom avea rezultatele testelor PISA 2022 la matematică, citire și științe, care vor indica, prin comparație, performanța sistemelor de învățământ din lume. Au participat la evaluare 690 000 de tineri de 15 ani din 81 de țări. Pe lângă testele propriu-zise date elevilor, evaluatorii au colectat și date de la elevi și directori referitoare la modul în care au făcut față pandemiei de COVID -19, prin urmare vom beneficia de cea mai amplă bază de date pe acest subiect la nivel global și vom putea vedea impactul acestei perioade nefaste asupra procesului de învățare.
Vor fi publicate 2 volume, volumul 1 ”The State of Learning and Equity in Education” (care va conține rezultatele testelor și analize comparative cu PISA 2018, pe diverse categorii de elevi) și volumul 2 ”Learning During – and from – Disruption”, pe care mărturisesc că îl aștept cu nerăbdare, pentru că este dedicat, ați ghicit, dragii mei (mai ales cei care sunteți neîncrezători pe această temă) analizei stării de bine a elevilor. Acest volum ”will identify “resilient education systems” that maintained or promoted student learning, equity and well-being amid the disruption caused by COVID-19. Education systems will be scrutinised to see which maintained performance scores for all students, regardless of their socio-economic profiles, while keeping or boosting their sense of belonging at school.” La noi, starea de bine în școală nu e nici măcar menționată în vreun document, lege, program de guvernare, politici educaționale etc., ce să mai zic de măsuri și implementare.
La ultima testare din 2018 sistemul de educație din România a obținut cel mai slab punctaj din cei 9 ani anteriori. Ținând cont de faptul că aceste rezultate nu i-au trezit la realitate pe decidenți, care nu au făcut nimic pentru a le îmbunătăți, probabil că și în acest an vom fi tot pe acolo, cu scoruri slabe, peste care vor trece, ca de obicei cu vorbe goale și promisiuni că „vom face”.
Pe mâine!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu