Definiția
educației de calitate pe care am citit-o în documentele recent încheiatei Conferinţe a
Miniştrilor Educaţiei a Consiliului Europei (Helsinki, 26-27 aprilie 2013) este
atât de corect formulată și relevantă prin raportare la situația actuală de la
noi, încât ar putea foarte bine să fie considerată ca misiunea/ declarația de
intenție pe care instituțiile din România responsabile cu elaborarea și
implementarea politicilor educaționale (minister și inspectorate școlare) ar
trebui să și-o asume la nivel instituțional și să ia măsuri concrete pentru
ca aceste cuvinte frumoase să nu rămână
la nivel declarativ, ci să ajungă realități ale tuturor școlilor noastre de
stat:
Educația
de calitate nu numai că asigură accesul la învățare al tuturor elevilor și
studenților, le dezvoltă la potențial maxim personalitatea, talentele și abilitățile
mentale și fizice și îi încurajează să finalizeze programele educaționale în
care sunt înscriși, dar este și acea educație care promovează democrația și
respectul pentru drepturile omului și dreptate socială, într-un mediu/ climat de
învățare care ia în considerare nevoile sociale și de învățare ale fiecăruia și
le formează elevilor și studenților competențele și încrederea în sine necesare
atât pentru a deveni cetățeni responsabili, cât și pentru a-și găsi un loc pe
piața muncii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu