Un astfel de raport este și cel
publicat în 2012 de Pearson și elaborat de The Economist Intelligence Unit
ca urmare a unui amplu program de analize cantitative și calitative care au
beneficiat de expertiza unor specialiști în educație de renume mondial. Pe
lângă o serie de rezultate și concluzii prin care putem înțelege mai bine ce
elemente conduc la performanță în domeniul educației, cercetarea realizează și
un clasament al sistemelor de învățământ al celor 40 de state care au făcut
subiectul analizei - Global Index of Cognitive
Skills and Educational Attainment. Clasamentul se bazează pe
rezultatele obținute la diverse teste internaționale, rata de absolvire și
nivelul de alfabetizare. Primele țări în clasament sunt Finlanda și Coreea de
Sud, două sisteme complet diferite, aproape opuse ca filozofie a educației (sistemul
finlandez este unul foarte flexibil și relaxat, în care nu se dau teste, pe
când cel coreean este unul rigid și bazat pe testări standardizate), dar care
s-a dovedit că au în comun calitatea înaltă a profesorilor și o cultură în care educația este foarte
apreciată, respectată și considerată a avea o misiune nobilă.
LOCUL
|
ȚARA
|
LOCUL
|
ȚARA
|
12
|
Danemarca
|
26
|
Norvegia
|
13
|
Australia
|
27
|
Portugalia
|
14
|
Polonia
|
28
|
Spania
|
15
|
Germania
|
29
|
Israel
|
16
|
Belgia
|
30
|
Bulgaria
|
17
|
SUA
|
31
|
Grecia
|
18
|
Ungaria
|
32
|
România
|
19
|
Slovacia
|
33
|
Chile
|
20
|
Rusia
|
34
|
Turcia
|
21
|
Suedia
|
35
|
Argentina
|
22
|
Cehia
|
36
|
Columbia
|
23
|
Austria
|
37
|
Thailanda
|
24
|
Italia
|
38
|
Mexic
|
25
|
Franța
|
39
|
Brazilia
|
40
|
Indonezia
|
După cum se vede, în acest
clasament, România se află pe locul 32. Who cares?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu