Claudia Costin, secretária municipal
de Educação în Rio de Janeiro, este un exemplu de cum trebuie să
gândească și să acționeze un oficial care are în responsabilitate rețeaua
școlară dintr-o regiune. Plecând de la convingerea că orice reformă în educație
trebuie să aibă la bază o schimbare a culturii și a modului în care gândesc
profesorii, dna Costin vorbește cu pasiune despre programele de reducere a
absenteismului și abandonului școlar în comunitățile cu rată crescută de
violență din metropola braziliană. Programele s-au concretizat în dotarea
școlilor cu resurse și echipamente moderne, în organizarea de activități de
after school în domeniul artelor, sportului și pregătirii școlare, în derularea
unui program de științe într-un laborator special amenajat în fiecare școală
cuprinsă în program și, mai ales, în numeroase întâlniri și discuții cu
profesorii care lucrează în respectivele școli. După cum mărturisește, pe
perioada dezvoltării programului, cel mai înalt responsabil cu educația din Rio de Janeiro a petrecut 3 ore pe zi vorbind cu profesorii,
a realizat ea însăși buletine
informative pentru a da șansa schimbului de idei și experiențe, a pus în
practică un sistem de apreciere și premiere a profesorilor care au obținut
rezultate, a acceptat criticile aduse de oamenii din școli, dar au fost
împreună în fiecare zi și au reușit astfel să reducă abandonul școlar cu 37%.
Claudia Costin crede că pentru a avea succes, reprezentanții autorităților educaționale trebuie să fie apropiați de personalul din școli și să lucreze cu pasiune alături de o echipă entuziastă.
Claudia Costin crede că pentru a avea succes, reprezentanții autorităților educaționale trebuie să fie apropiați de personalul din școli și să lucreze cu pasiune alături de o echipă entuziastă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu