joi, 3 octombrie 2013

Reducerea abandonului școlar – lecții din Brazilia



Claudia Costin, secretária municipal de Educação în Rio de Janeiro,  este un exemplu de cum trebuie să gândească și să acționeze un oficial care are în responsabilitate rețeaua școlară dintr-o regiune. Plecând de la convingerea că orice reformă în educație trebuie să aibă la bază o schimbare a culturii și a modului în care gândesc profesorii, dna Costin vorbește cu pasiune despre programele de reducere a absenteismului și abandonului școlar în comunitățile cu rată crescută de violență din metropola braziliană. Programele s-au concretizat în dotarea școlilor cu resurse și echipamente moderne, în organizarea de activități de after school în domeniul artelor, sportului și pregătirii școlare, în derularea unui program de științe într-un laborator special amenajat în fiecare școală cuprinsă în program și, mai ales, în numeroase întâlniri și discuții cu profesorii care lucrează în respectivele școli. După cum mărturisește, pe perioada dezvoltării programului, cel mai înalt responsabil cu educația din Rio de Janeiro a petrecut 3 ore pe zi vorbind cu profesorii, a realizat ea însăși  buletine informative pentru a da șansa schimbului de idei și experiențe, a pus în practică un sistem de apreciere și premiere a profesorilor care au obținut rezultate, a acceptat criticile aduse de oamenii din școli, dar au fost împreună în fiecare zi și au reușit astfel să reducă abandonul școlar cu 37%. 
Claudia Costin crede că pentru a avea succes, reprezentanții autorităților educaționale trebuie să fie apropiați de personalul din școli și să lucreze cu pasiune alături de o echipă entuziastă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu