Loris Malaguzzi, creatorul modelului
educațional Reggio Emilia, ne spune că atunci când realizează sarcini de lucru sau când se joacă, copiii au 100 de căi de a gândi și
învăța. Acestea sunt considerate a
fi limbaje simbolice, care includ desenul, sculptura, pictura, modelajul,
scrisul, vorbirea, mișcarea, cântecul, arta dramatică etc. Sunt căi de comunicare
prin care copiii învață și prin care își exprimă cunoștințele și emoțiile. Cele
100 de limbaje reprezintă numeroasele fațete ale potențialului unui copil,
abilitățile lui de a se minuna și de a investiga. Cele 100 de limbaje ne amintesc
de faptul că există multiple căi de a vedea și multiple căi de a fi.
(vezi:http://ancatirca.blogspot.ro/2014/02/lectia-lui-loris-mallaguzzi-100-de.htm și http://ancatirca.blogspot.ro/2013/04/reggio-emilia-si-cele-100-de-limbaje.html).
(vezi:http://ancatirca.blogspot.ro/2014/02/lectia-lui-loris-mallaguzzi-100-de.htm și http://ancatirca.blogspot.ro/2013/04/reggio-emilia-si-cele-100-de-limbaje.html).
Iată o ilustrare concretă a acestei teorii realizată la grădinița Garden Gate Child Development Center din Vineyard Haven, Massachusetts:
Cum învățăm despre păsări?
Cum învățăm despre păsări?
1. Cu ochii și urechile:
2. Cu materiale naturale
3. Prin povestiri
4. Cu lut sau plastilină
5. Prin teatru
6. Cu lumini și umbre
7.Prin discuții în grup
8.Prin desen
9.Cu ajutorul tehnologiilor
10.Observând
11. Din cărți
(sursa foto: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.825483734128340.1073742002.124947750848612&type=1)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu