Așa mi-ar plăcea să fie și la noi: un text scurt și clar de
politică educațională, cadrul general pentru o școală „ great”, cum zice NYC Department
of Education, adică o școală bună, ale cărei repere să fie ținte de atins de către toate școlile din sistem. Și nu cele legate doar de rezultatele la examene, cum avem acum. Am dat și eu o definiție a unei școli bune, care poate fi preluată: „o școală bună este aceea în care FIECARE copil progresează, în raport cu backgroundul său social, economic și cultural”.
Iată cele 6 caracteristici propuse de NYC DE – repere care le arată școlilor DIRECȚIA, către
ce să tindă, la ce să se raporteze când își fac și își implementează strategiile de dezvoltare,
când se reinventează și se reformează: leadership de-adevăratelea, învățare ca
la carte, profesori care colaborează, o cultură organizațională în care elevii se simt apreciați,
legături strânse cu părinții și comunitatea.
Plus, încredere și respect reciproc,
care să facă posibile toate cele enumerate mai sus.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu