Am creat acest model STAR ca urmare a numeroaselor contacte și discuții cu profesorii și directorii, în ideea de a simplifica cât mai cuprinzător abordarea mea privind starea de bine în școală. L-am creat după ce am publicat ghidul „Hai cu starea de bine în școală!”, așa că nu este inclus în publicație.
Pe scurt, pentru a avea efect pe termen lung, profesorii și directorii ar trebui să includă starea de bine în designul școlii, să facă din ea o țintă strategică de atins în 3-5 ani și să o abordeze la nivelul întregii comunități școlare, profesori, elevi, părinți. Cred cu tărie că, sub umbrela unor intervenții legate de aducerea stării de bine, o școală, de fapt, începe să se reinventeze și să se transforme profund, iar rezultatele școlare se îmbunătățesc.
STAR (strategie, transformare, angajament, rezultate) este reperul care ne ghidează, este o viziune călăuzitoare pentru toți profesorii care doresc ca în școlile lor să se învețe într-o stare de bine. Noile generații, care învață doar din plăcere, și nu de frică, ar aprecia cu siguranță, dacă un astfel de model ar fi adus la clasele lor.
Implementarea acestui model nu este un lucru ușor, este un proces de durată, care trebuie învățat, pentru că, dacă dorim să aducem starea de bine în școală, trebuie să știm ce înseamnă aceasta și ce mecanisme să utilizăm în acest sens, așa cum nu putem să predăm biologie, de ex., dacă nu cunoaștem această materie. E de explicat conceptul și de învățat multe tipuri de activități și o serie de mecanisme specifice ce se pot utiliza în demersul de a aduce modelul STAR în școli.
Vă aștept la un curs, prin urmare, contact la anca_tirca@yahoo.com!