Rezultatele foarte slabe la simulările pentru bacalaureat și evaluare națională, care au avut loc recent în școli ( vezi Iași, unde au promovat sub 40%) nu trebuie să ne mire.
Spun de 3 ani că avem nevoie de programe naționale pentru recuperarea pierderilor în învățare cauzate de pandemie și pentru a readuce starea de bine în rândul copiilor și al profesorilor. Nu avem nici cercetare specifică, nici măsuri, așa cum au existat în multe țări. Nu am făcut nimic în această privință și profesorii au fost lăsați singuri, să se descurce ( e chiar hilar hashtagul #nusuntetisinguri, adăugat la postările ME de pe facebook, mai bine l-ar scoate, oamenii știu cum a fost și cum este).
Un studiu din UK în care au fost cuprinși elevii din clasele primare a ajuns la concluzia că 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐞𝐟𝐢𝐜𝐚𝐜𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 (percepția că pot învăța și performa la un anumit standard) a fost dimensiunea care a avut cu cea mai mare scădere în timpul pandemiei, ceea ce înseamnă că, în prezent, majoritatea copiilor chestionați simt o oarecare vulnerabilitate în legătură cu capacitatea lor de a învăța. Acest lucru înseamnă că autoeficacitatea este un domeniu care necesită o atenție suplimentară în școli. Este important ca elevii să se simtă bine la școală și să fie motivați să învețe.
Studiul este aici: AICI.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu