Pagini

duminică, 12 mai 2024

Feedback curs Școala Geaca

 


„Cursul "Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin creșterea stării de bine" pare să abordeze o temă importantă și actuală în domeniul educației. Este esențial să se recunoască că starea de bine a elevilor poate influența semnificativ succesul lor școlar și, implicit, poate reduce abandonul școlar.

Apreciez că acest curs se concentrează pe prevenirea și reducerea abandonului școlar printr-o abordare care pune accentul pe bunăstarea elevilor. Abordarea bazată pe starea de bine poate implica dezvoltarea abilităților socio-emoționale, crearea unui mediu școlar pozitiv și susținător, precum și implicarea activă a tuturor actorilor din comunitatea școlară în sprijinirea succesului academic al elevilor.

De asemenea, cred că este important ca acest curs să ofere strategii practice și instrumente eficiente pentru profesori, consilieri școlari și alți profesioniști implicați în educație, pentru a-i ajuta să identifice și să răspundă nevoilor elevilor într-un mod eficient.

În final, succesul unui astfel de curs poate fi evaluat în mod concret prin impactul său asupra ratei de absenteism și abandon școlar, precum și prin îmbunătățirea performanței academice și a stării generale de bine a elevilor.” (Barbos)

„Consider faptul că acest curs a fost unul extrem de valoros, deoarece ne-a impărtășit idei și cunoștințe teoretice pentru a putea aborda problemele legate de abandonul școlar și pentru a promova starea de bine în rândul elevilor. Totodată, acest curs a acoperit subiecte precum tehnici de motivare a elevilor, de gestionare a stresului și a anxietății în cadrul spațiului școlar, a creării unei atmosfere relaxante în timpul orelor de curs, tehnici pe care le putem aplica cu ușurință la clasă. De asemenea, acest curs ne-a oferit strategii de comunicare eficientă cu elevii și părinții.” (Remeș)

„Informațiile primite la cursul „Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin creșterea stării de bine” sunt benefice in relațiile profesori -elevi, profesori-părinti, dar și în relațiile dintre colegi.” (Boca)

„Cursul "Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin creșterea stării de bine" a fost extrem de valoros și util. Ne-am concentrat pe modalități practice de a sprijini elevii și profesorii în dezvoltarea lor emoțională, în speranța de a reduce abandonul școlar și de a îmbunătăți succesul lor educațional. Am apreciat în mod special abordarea problemei, care a inclus aspecte legate de sănătatea mentală, gestionarea stresului și construirea relațiilor pozitive între elevi și cadrele didactice.

A fost un curs bine documentat, cu exemple practice din alte școli, iar experiența doamnei formatore a fost extrem de valoroasă, caldă și apropiată de cadrele didactice. Având în vedere că a lucrat în școli, se simte empatia și faptul că înțelege foarte bine contextul. Mi-a plăcut mult, ne-am simțit bine împreună și mă bucur că am avut ocazia să particip la acest curs.” (Popa)

    „Mi a plăcut acest curs și mi s-a părut folositor deoarece am primit informații utile legate de ”starea de bine”, care influențează foarte mult demersul didactic.” (Moldovan)

„Mi-a plăcut  mult cursul, formatorul foarte  potrivit pentru asta, mi-a plăcut cum a interacționat cu noi și că nu a fost genul de formare pur teoretică. Exemplele din viața reala a școlii cu care a presarat pe ici pe colo formarea au fost binevenite și cred ca așa reții și mult mai ușor anumite informații decât dacă ar fi fost doar teoretice. Adica am vorbit despre lucruri reale și nu din carți. Mă bucur că am participat la acest curs!” (Heresteșan)

„Cursul, fiind concentrat pe prevenirea si si reducerea abandonului scolar a fost bine primit, cu informatii utile privind dezvoltarea starii de bine atat pentru elevii scolii cat si pentru cadrele didactice si parintii educabililor, fiindca stim ca, atunnci cand un elev sau un cadru didactic este dedicat si implicat 100% in ceea ce face, si rezultatele vor fi pozitive.” (Mureșan)

„După participarea la cursul "Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin creșterea stării de bine", există câteva idei și schimbări pe care le-aș putea implementa în școală pentru a sprijini mai bine bunăstarea elevilor și pentru a reduce abandonul școlar:

1.           Implementarea programelor de dezvoltare a abilităților socio-emoționale

2.           Crearea unui mediu școlar pozitiv și susținător

3.           Identificarea și intervenția timpurie:

4.           Îmbunătățirea comunicării și implicarea părinților

5.           Evaluarea și ajustarea continua.” (Barbos)

„În urma finalizării acestui curs, aș putea propune mai multe ore de consiliere pentru elevi, dar și pentru părinți. În felul acesta am putea avea o colabarare și mai strânsă cu părinții și am putea identifica din timp problemele existente. Totodată, aș promova și realiza mai multe activități extrașcolare care ar putea contribui la starea de bine  a elevilor. De asemenea, am putea crea un program de mentorat, de consiliere în afara orelor de curs pentru elevii în dificultate, apelând mai mult la ajutorul Asistenței sociale, Autorităților locale.”(Remeș)

„-predarea cu o mentalitate deschisă, deoarece mentalitatea este modul în care îi vedem pe ceilalti in relationarea zilnica;

-cancelaria, holul, sala de clasă, să fie un spațiu primitor, colorat, vesel ridicând astfel nivelul energetic al elevilor și al profesorilor;

- trebuie imprimată elevilor ideea că nu pot reuși dacă nu au și eșecuri;

- descoperirea punctelor forte ale elevilor și punerea acestora în evidență prin sarcini concrete, astfel aceștia se vor simți valorizați.” (Boca)

„După acest curs, intenționez să introduc mai multe practici și resurse în școală pentru a sprijini starea de bine a elevilor și cadrelor didactice. Acest lucru ar putea include implementarea unor programe de educație socio-emoțională, organizarea sesiunilor regulate de consiliere pentru elevi și furnizarea de resurse suplimentare pentru gestionarea stresului și a anxietății. De asemenea, voi lucra la crearea unui mediu școlar mai deschis și mai receptiv, în care elevii să se simtă în siguranță și susținuți în eforturile lor academice și personale.” (Popa)

„Calendarul stării de bine și Activități în aer liber” (Moldovan)

”Dacă vrem să schimbăm ceva, trebuie să începem schimbarea cu noi. Vom observa atunci că cei din jurul nostru se schimbă.”

„Am înțeles următoarele idei din cursul prezentat și voi începe să le aplic:

-starea de bine a elevilor și a cadrelor didactice reprezintă un element esențial în obținerea unei educații de calitate.

- starea de bine este strâns legată de promovarea unei educații de calitate, care pune în prim plan oamenii și relațiile sociale dintre aceștia, emoțiile lor și sentimentele.

-o educație de calitate se bazează pe utilizarea unor resurse bogate în conținut interactiv, care pune accent pe comunicare, colaborare, creativitate și flexibilitate în gândire.

-elevii care se simt mai bine la școală sunt capabili să obţină rezultate mai bune din punct de vedere academic și non-academic.

- profesorii care se simt confortabil la școală au un mai bun randament profesional.

Inteligența emoțională (competențe personale, competențe și abilități sociale) și factorii noncognitivi (tăria de caracter, perseverența, cooperarea, sentimentul de apartenență, încrederea în sine etc.) sunt buni predictori pentru bunăstarea emoțională a elevilor și profesorilor, pentru atingerea unor rezultate înalte în școală și în viață în general. Întreaga strategie didactică trebuie să includă dimensiuni ale dezvoltării inteligenței emoționale și a factorilor non-cognitivi ale elevilor, iar formarea inițială și continuă a cadrelor didactice să urmărească acest laturi în breasla profesorală.” (Heresteșan)

„Cel mai esential, cred eu, crearea unui mediu scolar pozitiv si o mai buna implicare a parintilor, avand o comunicare deschisa cu acestia.” (Mureșan)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu