„Cursul
"Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin creșterea stării de
bine" pare să abordeze o temă importantă și actuală în domeniul educației.
Este esențial să se recunoască că starea de bine a elevilor poate influența
semnificativ succesul lor școlar și, implicit, poate reduce abandonul școlar.
Apreciez
că acest curs se concentrează pe prevenirea și reducerea abandonului școlar
printr-o abordare care pune accentul pe bunăstarea elevilor. Abordarea bazată
pe starea de bine poate implica dezvoltarea abilităților socio-emoționale,
crearea unui mediu școlar pozitiv și susținător, precum și implicarea activă a
tuturor actorilor din comunitatea școlară în sprijinirea succesului academic al
elevilor.
De
asemenea, cred că este important ca acest curs să ofere strategii practice și
instrumente eficiente pentru profesori, consilieri școlari și alți
profesioniști implicați în educație, pentru a-i ajuta să identifice și să
răspundă nevoilor elevilor într-un mod eficient.
În
final, succesul unui astfel de curs poate fi evaluat în mod concret prin
impactul său asupra ratei de absenteism și abandon școlar, precum și prin
îmbunătățirea performanței academice și a stării generale de bine a elevilor.”
(Barbos)
„Consider
faptul că acest curs a fost unul extrem de valoros, deoarece ne-a impărtășit
idei și cunoștințe teoretice pentru a putea aborda problemele legate de
abandonul școlar și pentru a promova starea de bine în rândul elevilor.
Totodată, acest curs a acoperit subiecte precum tehnici de motivare a elevilor,
de gestionare a stresului și a anxietății în cadrul spațiului școlar, a creării
unei atmosfere relaxante în timpul orelor de curs, tehnici pe care le putem
aplica cu ușurință la clasă. De asemenea, acest curs ne-a oferit strategii de
comunicare eficientă cu elevii și părinții.” (Remeș)
„Informațiile
primite la cursul „Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin creșterea
stării de bine” sunt benefice in relațiile profesori -elevi, profesori-părinti,
dar și în relațiile dintre colegi.” (Boca)
„Cursul
"Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin creșterea stării de
bine" a fost extrem de valoros și util. Ne-am concentrat pe modalități
practice de a sprijini elevii și profesorii în dezvoltarea lor emoțională, în
speranța de a reduce abandonul școlar și de a îmbunătăți succesul lor educațional.
Am apreciat în mod special abordarea problemei, care a inclus aspecte legate de
sănătatea mentală, gestionarea stresului și construirea relațiilor pozitive
între elevi și cadrele didactice.
A fost
un curs bine documentat, cu exemple practice din alte școli, iar experiența
doamnei formatore a fost extrem de valoroasă, caldă și apropiată de cadrele
didactice. Având în vedere că a lucrat în școli, se simte empatia și faptul că
înțelege foarte bine contextul. Mi-a plăcut mult, ne-am simțit bine împreună și
mă bucur că am avut ocazia să particip la acest curs.” (Popa)
„Mi a
plăcut acest curs și mi s-a părut folositor deoarece am primit informații utile
legate de ”starea de bine”, care influențează foarte mult demersul didactic.”
(Moldovan)
„Mi-a
plăcut mult cursul, formatorul
foarte potrivit pentru asta, mi-a plăcut
cum a interacționat cu noi și că nu a fost genul de formare pur teoretică.
Exemplele din viața reala a școlii cu care a presarat pe ici pe colo formarea
au fost binevenite și cred ca așa reții și mult mai ușor anumite informații
decât dacă ar fi fost doar teoretice. Adica am vorbit despre lucruri reale și
nu din carți. Mă bucur că am participat la acest curs!” (Heresteșan)
„Cursul, fiind
concentrat pe prevenirea si si reducerea abandonului scolar a fost bine
primit, cu informatii utile privind dezvoltarea starii de bine atat pentru
elevii scolii cat si pentru cadrele didactice si parintii educabililor, fiindca
stim ca, atunnci cand un elev sau un cadru didactic este dedicat si implicat
100% in ceea ce face, si rezultatele vor fi pozitive.” (Mureșan)
„După
participarea la cursul "Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin
creșterea stării de bine", există câteva idei și schimbări pe care le-aș
putea implementa în școală pentru a sprijini mai bine bunăstarea elevilor și
pentru a reduce abandonul școlar:
1. Implementarea programelor de
dezvoltare a abilităților socio-emoționale
2. Crearea unui mediu școlar pozitiv și
susținător
3. Identificarea și intervenția
timpurie:
4. Îmbunătățirea comunicării și
implicarea părinților
5. Evaluarea și ajustarea continua.”
(Barbos)
„În urma
finalizării acestui curs, aș putea propune mai multe ore de consiliere pentru
elevi, dar și pentru părinți. În felul acesta am putea avea o colabarare și mai
strânsă cu părinții și am putea identifica din timp problemele existente.
Totodată, aș promova și realiza mai multe activități extrașcolare care ar putea
contribui la starea de bine a elevilor.
De asemenea, am putea crea un program de mentorat, de consiliere în afara
orelor de curs pentru elevii în dificultate, apelând mai mult la ajutorul
Asistenței sociale, Autorităților locale.”(Remeș)
„-predarea
cu o mentalitate deschisă, deoarece mentalitatea este modul în care îi vedem pe
ceilalti in relationarea zilnica;
-cancelaria,
holul, sala de clasă, să fie un spațiu primitor, colorat, vesel ridicând astfel
nivelul energetic al elevilor și al profesorilor;
-
trebuie imprimată elevilor ideea că nu pot reuși dacă nu au și eșecuri;
-
descoperirea punctelor forte ale elevilor și punerea acestora în evidență prin
sarcini concrete, astfel aceștia se vor simți valorizați.” (Boca)
„După
acest curs, intenționez să introduc mai multe practici și resurse în școală
pentru a sprijini starea de bine a elevilor și cadrelor didactice. Acest lucru
ar putea include implementarea unor programe de educație socio-emoțională,
organizarea sesiunilor regulate de consiliere pentru elevi și furnizarea de
resurse suplimentare pentru gestionarea stresului și a anxietății. De asemenea,
voi lucra la crearea unui mediu școlar mai deschis și mai receptiv, în care
elevii să se simtă în siguranță și susținuți în eforturile lor academice și
personale.” (Popa)
„Calendarul
stării de bine și Activități în aer liber” (Moldovan)
”Dacă
vrem să schimbăm ceva, trebuie să începem schimbarea cu noi. Vom observa atunci
că cei din jurul nostru se schimbă.”
„Am
înțeles următoarele idei din cursul prezentat și voi începe să le aplic:
-starea
de bine a elevilor și a cadrelor didactice reprezintă un element esențial în
obținerea unei educații de calitate.
- starea
de bine este strâns legată de promovarea unei educații de calitate, care pune
în prim plan oamenii și relațiile sociale dintre aceștia, emoțiile lor și sentimentele.
-o educație de calitate se bazează pe utilizarea unor resurse bogate în conținut
interactiv, care pune accent pe comunicare, colaborare, creativitate și
flexibilitate în gândire.
-elevii
care se simt mai bine la școală sunt capabili să obţină rezultate mai bune din
punct de vedere academic și non-academic.
- profesorii care se simt confortabil la școală au un mai bun randament
profesional.
Inteligența
emoțională (competențe personale, competențe și abilități sociale) și factorii
noncognitivi (tăria de caracter, perseverența, cooperarea, sentimentul de
apartenență, încrederea în sine etc.) sunt buni predictori pentru bunăstarea
emoțională a elevilor și profesorilor, pentru atingerea unor rezultate înalte
în școală și în viață în general. Întreaga strategie didactică trebuie să
includă dimensiuni ale dezvoltării inteligenței emoționale și a factorilor
non-cognitivi ale elevilor, iar formarea inițială și continuă a cadrelor
didactice să urmărească acest laturi în breasla profesorală.” (Heresteșan)
„Cel mai
esential, cred eu, crearea unui mediu scolar pozitiv si o mai buna implicare a
parintilor, avand o comunicare deschisa cu acestia.” (Mureșan)