Pagini

miercuri, 26 decembrie 2018

Cele mai citite articole „Despre educație-reforma la firul ierbii” în 2018

Am continuat și în 2018 să scriem despre educație și multe dintre articolele publicate pe acest blog v-au stârnit un interes deosebit. Iată care au fost cele mai citite:

1. O cancelarie altfel 

 Cancelaria nu e doar un loc unde venim să luăm sau să lăsăm catalogul. Cu ceva efort și puțină imaginație, ea poate deveni  un spațiu foarte important pentru profesori, unul confortabil, cu dotări moderne,  în care profesorii  să se simtă bine și unde pot găsi  toate informațiile legate de școală,  pot lucra individual sau în echipă,  pot participa la întâlniri sau sesiuni de dezvoltare profesională, pot  schimba o vorbă la o cafea sau se pot deconecta 5 minute.

2. Despre clasele flexibile



 Clasele flexibile au apărut din nevoia unor profesori creativi sau a unor directori vizionari de a adapta spațiul școlii unor noi metode didactice, bazate pe interactivitate și menite a facilita învățarea personalizată și a crește interesul și participarea copiilor la activități. După principiul „funcția influențează forma”, tot mai multe școli au înțeles că trebuie să își regândească periodic spațiul de care dispun pentru a ține pasul cu schimbarea modului în care învață copiii. Se face astfel trecerea  de la săli de clasă rigide și uniforme, la spații care încurajează colaborarea și învățarea bazată pe proiect și investigație.În aceste școli, designul sălilor de clasă facilitează dezvoltarea competențelor pe care cercetarea pedagogică le consideră ca necesare în acest secol: colaborare, inovare, creativitate, comunicare, responsabilitate, cunoașterea de sine.

3.  Sfaturi pentru directorii de școli



Dacă vă propuneţi ca echipă managerială să introduceţi schimbări la nivelul şcolii pe care o conduceţi, din experiența proprie și lecțiile învățate, vă propun să aveţi în vedere câteva direcţii principale de acţiune.

4. Gândirea critică 




A gândi critic înseamnă a te poziționa față de o idee/ informație/ acțiune sau a găsi o soluție la o problemă nu în mod automat, ci abia după ce ai analizat- o cu mintea proprie, ai reflectat asupra ei din mai multe perspective, ai făcut corelații cu ceea ce știi deja și cu ce poți previziona și i-ai evaluat impactul și consecințele.



5. Starea de bine a profesorilor

Există numeroase analize care evidențiază  faptul că peste tot în lume profesorii sunt supraîncărcați și suprasolicitați la locul de muncă și că tot mai frecvent în rândul acestei categorii profesionale se manifestă fenomenul de epuizare/ „burn out”. Aud mulți profesori cu care interacționez că se plâng fie de atmosfera din școală și de relațiile cu directorul, fie de numărul mare de documente și „hârtii” pe care trebuie să le completeze, fie de nenumăratele activități la care sunt obligați să participe, în afara orelor de curs.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu