Pagini

vineri, 7 ianuarie 2022

Top articole 2021

 A fost un an în care ați citit acest blog și v-ați inspirat din articolele publicate pentru a vă schimba școlile. Iată cele mai accesate articole din 2021, top 10:

1. 14 lucruri care nu mai au ce să caute într-o școală din secolul 21



 

 


  

Cu speranța că va provoca discuții aprinse despre viitorul educației, profesorul de învățământ primar și coordonator IT, Ingvi Hrannar Ómarsson, a făcut o listă cu elementele care caracterizează, din punctul său de vedere, o școală învechită/demodată/ desuetă în secolul 21:

14 lucruri care nu mai au ce să caute într-o școală

2. De bine, de la firul ierbii - educație pentru oraș


 

 

 

 

De bine, de la firul ierbii, educație pentru oraș marca Asociația Komunitas, intervenții urbane, activarea comunităților, școli în acțiune, frumoșii nebuni ai marilor orașe, ”Spații urbane în acțiune”, povestea unui proiect de succes. Și a unui lucru bine făcut.

Educație pentru oraș

3.  Ce își amintesc copiii despre profesorii lor

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Și m-am uitat la tine cum stăteai acolo  împovărată de griji și stresată și ți-am zis că ce contează e să fii cu adevărat acolo pentru  copiii aceia care sunt elevii tăi . La final, cei mai mulți dintre ei nu își vor aminti ce planuri de lecție grozave ai scris. Nu își vor aminti ce materiale nemaipomenite ai afișat pe pereții clasei. Cât de corect așezate și cât de curate erau rândurile de bănci.

Nu, nu își vor aminti nici de cât de minunat arăta sala de clasă.

În schimb, își vor aminti de tine.

Ce își amintesc copiii despre profesorii lor

 4.  Pune-ti singur masca de oxigen 


 

  

 

 

 

 

Toate studiile arată și vedem și vorbind cu ei, că este o perioadă grea pentru profesori. Din păcate, însă, mulți sunt pe cont propriu, fără prea mult sprijin din exterior, așa că sfatul meu, cum am mai spus și altădată, este să își pună singuri masca de oxigen, să aibă fiecare grijă de propria persoană, cu speranța că vor reuși să se mențină într-o stare de bine și că vor trece fără probleme peste aceste vremuri.

Pune-ți singur masca de oxigen  

5.  Sfaturi pentru directorii de școli 


 

  

 

 

 

 

 

 

Dacă vă propuneţi ca echipă managerială să introduceţi schimbări la nivelul şcolii pe care o conduceţi, din experiența proprie și din lecțiile învățate, vă propun să aveţi în vedere următoarele direcţii principale de acţiune:

Sfaturi pentru directorii de școli

6.  Cum să ajungi director de școală


 

 

 

 

 

 

 

ajunge director de școală cred că trebuie să fie o evoluție normală în carieră a unui profesor (chestia propusă de unii, cu directori care nu au experiență de școală e foarte discutabilă!), care are ceva ani de experiență, care a avut anterior poziții de conducere și coordonare la nivelul departamentelor școlii, în proiecte de colaborare, care e apreciat de părinți, elevi și colegi, știe să se poarte, să asculte și să vorbească.

Cum să ajungi director de școală

7.  Cum începem noul an școlar


 

 

 

 

 

 

 

Așa cum am mai spus  de multe ori în anul care a trecut, cred că va trebui să schimbăm mult modul în care ne relaționăm cu elevii și în care concepem lecțiile, felul în care colaborăm în cancelarie și în care conducem școlile. 

Vă recomand ca la începutul anului școlar care vine să aveți în vedere starea de bine în școală și să:

Cum începem noul an școlar 

8.Unde este vocea profesorilor și a directorilor? 


 

  

 

 

 

 

Unde este vocea profesorilor și a directorilor, unde sunt organizațiile profesionale, care în alte țări au un cuvânt de spus în luarea deciziilor?

Unde este vocea profesorilor? 


9. Despre clasele în aer liber

 


 

 

 

 

 

Exact în ultima zi din iulie, am lansat campania „Clase în aer liber în România” și am propus școlilor de la noi să amenajeze spații de învățare în aer liber, în curtea sau în grădina școlii, ca o soluție la lipsa de spațiu cu care s-au confruntat în pandemie, dar nu numai, căci statul afară e o soluție bună, în general, orele afară, în natură, fiind speciale, iar conceptul de „outdoor learning” fiind unul tot mai diseminat.

De atunci, există multe școli care au preluat ideea, astfel încât avem astăzi, în diverse locuri din țară, astfel de clase.

Despre clasele în aer liber

10.Scaunul autorului

 



 
 
 
 
 
 
 
„Scaunul autorului” este o metodă de lucru care mi-e tare dragă (am văzut-o prima oară prin anul 2000, în programul „Reading and Writing for Critical Thinking”, la a cărui aducere în România am contribuit, vezi aici) și pe care am folosit-o adesea la clasă sau în cursurile de formare. Se utilizează la finalul unei activități de scriere liberă, creativă (pe care o putem desfășura la multe discipline de studiu!!), când autorii sunt invitați să împărtășească cu colegii ceea ce au scris, așezându-se pentru aceasta pe un scaun special, pe care scrie chiar așa, „scaunul autorului”. E un moment de sărbătorire a ceea ce scriu elevii/ cursanții.

Scaunul autorului 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu