duminică, 8 august 2021

Cum începem noul an școlar


Nu mai e mult și începe un nou an școlar, după altul care a lăsat urme în ceea ce privește sănătatea fizică și emoțională a copiilor și a profesorilor. Citeam zilele trecute că, în România, un copil din 3 suferă de anxietate. Știu că la nivel de sistem nu au fost organizate activități sau programe naționale care să contribuie la creșterea stării de bine a profesorilor sau a elevilor. Începem din nou școala cu toată această povară, într-o situație în care experții vorbesc deja de un val 4 și viitoare probleme mari.

Așa cum am mai spus  de multe ori în anul care a trecut, cred că va trebui să schimbăm mult modul în care ne relaționăm cu elevii și în care concepem lecțiile, felul în care colaborăm în cancelarie și în care conducem școlile. 

Vă recomand ca la începutul anului școlar care vine să aveți în vedere starea de bine în școală și să:

💧acordați timp pentru a vă cunoaște bine toți elevii, să le știți poveștile de viață, pasiunile și interesele, ce le place și ce nu, cu ce obiective, probleme, așteptări și gânduri  încep un nou an școlar. În acest sens, sunt multe tipuri de activități pe care le găsiți în ghiduri publicate la noi sau pe internet.

💧creați comunitatea clasei, în care fiecare copil să fie văzut, ascultat, întrebat, în care să simtă că prezența lui este valoroasă și apreciată în fiecare zi, în care să vorbiți despre și să trăiți emoții pozitive. E nevoie de aplecare și tact din partea profesorului șide  utilizarea unor tehnici pe care le găsește la un click distanță.

💧Colaborați în cancelarie, găsiți timp să discutați, să reflectați, să dați feedback  în mod regulat, să vedeți ce funcționeză și ce nu, care sunt punctele slabe și unde trebuie să interveniți, astfel încât școala să fie o casă a stării de bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu