sâmbătă, 10 decembrie 2022

La o inaugurare


Mulțumesc dlui primar, lui Costi, Constantin Ana și Alinei, Alina Diaconescu, dnei directoare, pentru invitația de a participa astăzi la inaugurarea noii clădiri a CN „Nicolae Titulescu” din Pucioasa. Am onorat-o cu mare drag, e o plăcere să îți vezi foștii elevi care sunt azi persoane ce schimbă lucrurile în bine pentru comunitățile în care trăiesc.
Ce să zic, sunt impresionată de ceea ce am văzut și vreau să vă mărturisesc că este unul dintre visurile mele împlinite, mi-am dorit o astfel de clădire și o astfel de curte de când eram eleva acestui liceu, apoi am suferit pe când eram profesoară a acestui liceu că nu aveam ce îmi trebuie pentru orele de engleză pe care le predam, veneam cu un pick-up de acasă să le pun copiilor un pic de Beatles sau de Pink Floyd și îmi amintesc că eram mâhnită când absolvenții Școlii 4, a cărei directoare eram acum mulți ani, după câteva săptămâni de liceu veneau la mine în birou și se plângeau că la liceu nu era așa de frumos cum era la Școala 4, pe vreme aceea considerată de specialiști ca fiind cea mai bună școală din România.
Eu sunt destul de pretențioasă când e vorba de educație, inclusiv când apreciez modul în care arată clădirile și curțile școlilor, dar vreau să vă spun, cu toată sinceritatea, că ceea ce am văzut azi aici este de mult bun gust, elegant, cu spații largi, cu teren de sport, cu un amfiteatru care îmi place la nebunie, cu picturile de pe pereți și dotările din fiecare clasă. Cred că la Pucioasa se află cea mai frumoasă curte de liceu din România.
Spunea Regele Ferdinand I că „nu zidurile fac o şcoală, ci spiritul ce domneşte într-însa” și avea mare dreptate. Poți să ai un mediu școlar foarte frumos, nou, amenajat și dotat cu tot ce îi trebuie și să nu se întâmple acolo învățare cu sens, învățare profundă, să nu existe acolo drag de copii și progres școlar și, dimpotrivă, poți să înveți într-o clasă mică, în vârf de munte și să crești frumos, cu valori solide, să vii cu drag la școală și să fii fericit.
Le-am spus profesorilor că sper ca ziua de astăzi, 9 decembrie, să fie una de referință pentru liceul nostru, o zi care să însemne, de ce nu, un nou început, mai ales pentru modul în care se învață si se face educație și le-am urat să ajungă cel mai bun liceu din judet, pentru că au acum tot ce le trebuie la îndemână, un corp profesoral de calitate, copii deștepți, o clădire și dotări de invidiat, așa că viitorul cred că le aparține.
Dacă vor avea nevoie, le voi fi aproape, doar un semn să dea.
Felicitări domnului primar și echipei sale, care au dat copiilor orașului Pucioasa ceea ce, de fapt, ei merită!
 















 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu