vineri, 26 februarie 2016

Vorba de educație - sprijin pentru profesori


Probabil că este deja pe masa autorilor de politici educaționale și discutat în instituțiile care se ocupă de formarea profesorilor, mai ales că în cercetare este cuprinsă și România. Apărut în această lună, studiul OECD despre ce înseamnă profesionalismul unui profesor în diverse părți ale lumii demonstrează de ce profesorii trebuie sprijiniți și face următoarele recomandări de politici educaționale:

- participarea profesorilor la programe de formare inițială de calitate, care să le ofere o foarte bună pregătire în domeniul pedagogiei și oportunități de practică pedagogică;
- extinderea programelor de acomodare (induction) și mentorat;
- sprijinirea profesorilor pentru a face activități de cercetare bazate pe munca la clasă;
- încurajarea dezvoltării de rețele de comunicare între profesori pentru schimb de informații și de bune practici.
  
De remarcat că studiul subliniază și faptul că practicile care îi sprijină pe profesori să devină mai buni sunt extrem de necesare, mai ales în școlile în care copiii provin din medii dezavantajate.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu