miercuri, 3 mai 2017

Despre evaluare și examinare, la noi

Excelenta inițiativă a UNICEF, OECD și MEN lansată astăzi propune o serie de măsuri pentru consolidarea sistemului de evaluare și examinare de la noi. Pe scurt, din rezumat:

1. Referitor la evaluarea elevilor - este dominată de examinări cu mize importante, care limitează procesul de învățare și promovează o definiție restrânsă a succesului. În România, evaluarea elevilor se caracterizează printr-un putrenic accent pe testarea externă, ceea ce permite in mică măsură profesorilor să recurgă la propriul raționament profesional și să ofere feedback elevilor, aspect esențial în procesul de învățare. În acest sens, se recomandă:

 - elaborarea standardelor de evaluare

-formarea profesorilor pe teme de evaluare formativă


2. Referitor la evaluarea profesorilor – e nevoie de crearea unui cadru mai generos pentru evaluare, cu timp și proceduri pentru observații, feedback, discuții și furnizarea de sprijin pentru îmbunătățirea activității la clasă.


3. Referitor la evaluarea școlilor- e imperios necesară trecerea de la evaluarea conformității, la folosirea rezultatelor evaluării pentru realizarea de îmbunătățiri. 

 
Studiul poate fi citit aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu