1. Referitor la evaluarea elevilor - este dominată de examinări cu mize importante, care limitează procesul de învățare și promovează o definiție restrânsă a succesului. În România, evaluarea elevilor se caracterizează printr-un putrenic accent pe testarea externă, ceea ce permite in mică măsură profesorilor să recurgă la propriul raționament profesional și să ofere feedback elevilor, aspect esențial în procesul de învățare. În acest sens, se recomandă:
- elaborarea standardelor de evaluare
-formarea profesorilor pe teme de evaluare formativă
2. Referitor la evaluarea profesorilor – e nevoie de crearea
unui cadru mai generos pentru evaluare, cu timp și proceduri pentru
observații, feedback, discuții și furnizarea de sprijin pentru îmbunătățirea activității la clasă.
3. Referitor la evaluarea școlilor- e imperios necesară trecerea de la
evaluarea conformității, la folosirea rezultatelor evaluării pentru
realizarea de îmbunătățiri.
Studiul poate fi citit aici.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu