joi, 8 iunie 2017

Cât de înalt este cerul – infinitul povestit copiilor

„Am descoperit o poveste minunată pentru copii: ”How high is the sky?” (Cât de înalt este cerul?). Cartea este una subțirică, dar între coperțile ei stă ascuns infinitul universului, la propriu :).
Mi s-a părut o introducere perfectă în zona științelor legate de astronomie și fizică. În opinia mea se pretează copiilor cu vârsta de minim 2 ani, dar probabil că și copilașii mai mici s-ar bucura de ilustrații și de povestea în sine. Am discutat cu fetița mea (2 ani și 3 luni) despre stele și lună (ea fiind deja pasionată de ele), despre planeta noastră și locul mic pe care îl ocupă în univers.
Am introdus cuvântul ”univers” și i-am explicat că acesta reprezintă ”casa” noastră și a planetei noastre. A percutat la ideea că planeta Pământ ”locuiește” în univers. Am încercat să îi explic, în măsura posibilităților, ce înseamnă cuvântul ”infinit”. A reținut cuvântul – o să insist încontinuare cu sensul acestuia, atât cât îl înțeleg și eu.  Am mai discutat despre explorarea cosmosului, despre astronauți și nave spațiale. A reținut ideea că rachetele reprezintă obiectele care pot zbura cel mai sus în spațiu, mai sus decât păsările, avioanele sau baloanele cu aer cald. Cuvintele noi pe care le-a învățat sunt: igloo, rachetă, univers, infinit, albatros.” (textul complet aici)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu