Mă gândeam azi, stând în grădină, că, dacă
aș (mai) fi directoare de școală, m-aș pregăti și mi-aș pregăti în această vară școala pentru
blended learning, pentru că e tot mai clar că, sub o formă sau alta, aceasta va
fi modalitatea de lucru cea mai utilizată în anul școlar viitor, adică un
amestec de învățare față în față cu învățare online. Ce aș face?
Aș citi tot ce se
poate din ce s-a scris pe această temă, inclusiv despre flipped classroom, project
based learning, modelul „rotirea în centre de învățare” etc.
M-aș asigura că am
tot ce îmi trebuie pentru învățarea online – laptopuri pentru toți copiii și
profesorii, posibilitatea tehnică de a transmite acasă activitatea din clasă, o
platformă de lucru online etc.
Aș face un plan de
organizare a claselor și a grupelor de copii, astfel încât jumătate de clasă să fie la școală, jumătate acasă.
Aș face schimbări în
mediul școlar pentru învățarea în aer liber – aș amenaja spații de învățare, clase în aer liber, în curte, în
grădină.
Aș gândi/ prelua modalităi
și instrumente de evaluare a elevilor și de monitorizare a activităților de învățare.
Aș analiza ce a mers
și ce nu a mers în perioada anterioară de învățare la distanță și aș lua măsuri
de îmbunătățire.
Aș vorbi cu fiecare profesor și aș analiza pentru fiecare disciplină parcurgerea curriculumului și m-aș gândi
cum să recuperez ce nu s-a predat/ învățat.
Aș planifica
activități de recuperare pentru elevii care nu au participat la orele de
învățare la distanță din semestrul al II-lea.
Aș găsi cursuri bune și
aș trimite la activități de formare profesorii care nu s-au descurcat prea bine online.
I-aș sfătui pe
profesori să încerce să reorganizeze curriculumul din perspectiva acestui tip de învățare, blended learning, și să se gândească la ce ar preda față în față si ce online.
Aș face schimbări
importante în comunicarea cu părinții și cu personalul, cu accent pe transparență, dialog și
colaborare.
Și, cum am mai zis și altă dată, aș planifica cu consilierul școlii un program pentru starea de bine a elevilor și a profesorilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu