miercuri, 6 ianuarie 2021

Obiective de profesor pentru 2021

Nu mai lucrez  de foarte mulți ani în învățământ, dar mă pun adeseori în situația celor care o fac și cred că nu e ușor deloc pentru ei în aceste vremuri grele. E început de an și curând va reîncepe și școala, iar dacă aș mai fi profesoară, cred că, pentru următoarele luni, aș avea în gând și aș vrea să realizez următoarele lucruri:

✔să mă vaccinez pentru a mă proteja pe mine, copiii și părinții cu care lucrez;

✔să am grijă de mine, de sănătatea mea fizică și emoțională, pentru că e o muncă solicitantă, care de multe ori, te epuizează;

să întăresc relațiile cu elevii mei, să comunic cu ei, să le fiu aproape, să aflu ce problem au, ce îi frământă, pentru că nu e cazul să îl mai caute pe profu.online;

să recuperez materia, ce a rămas neparcurs din martie până în prezent, să lucrez cu copiii care au rămas în urmă, pentru că fiecare este important;

să mă documentez cum e cu fake news, cu educația vizuală, cu educația media, cu dezvoltarea gândirii critice și, eventual, să mă înscriu la un curs pe astfel de teme, pentru că va trebui să vorbesc despre asta cu copiii la școală, cât de curând și cât de mult se poate;

să am o voce în școală și în afara ei, să îmi exprim punctul de vedere privind modul în care este organizată și se desfășoară activitatea în școală, privind măsurile care se iau sau nu se iau de către inspectorate și minister, pentru că dacă nu eu, atunci cine să o facă?;

să îmi modernizez lecțiile online, să caut exemple și bune practici dezvoltate de colegi din țară sau din străinătate, pentru că, și atunci când vor începe cursurile față în față, învățarea online rămâne o posibilă variantă de utilizat.

Și lista rămâne deschisă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu