duminică, 14 mai 2023

Viața profesională a profesorilor și a directorilor

 


 
Sunt la biroul din #grădinaeducației (a înflorit tamarixul, arbustul roz-movuliu din stânga imaginii), citesc un studiu dat publicității luna trecută de ministerul educației din UK și mă gândesc că, la un moment dat, vor trebui, totuși, să răspundă ai noștri decidenți deoarece nu au făcut nimic pentru ca profesorii să se facă bine după pandemie. Niciun studiu, nicio cercetare, nicio măsură în România, în condițiile în care acestea au existat din plin în alte țări și le-am tot prezentat aici.
Studiul pe care îl citesc acum are la bază un sondaj realizat în 2022, privind viața profesională a profesorilor și a liderilor din școli și a fost realizat de IFF Research și de Institutul de Educație (IoE), în numele Departamentului pentru Educație (DfE). Cuprinde date despe supraîncărcare, comportamentul elevilor, bullying, starea de bine, salarizare, reflecții asupra carierei, dezvoltare profesională, satisfacția în carieră, părăsirea sistemului, planuri de viitor.
Referitor la starea de bine, sondajul a inclus o serie de întrebări validate de ONS, Office for National Statistics (ca să vedeți cum se colaborează între instituții într-o țară normală), despre profesori și lideri. Pentru fiecare întrebare, respondenților li s-a cerut să utilizeze o scală de la 0 la 10, unde 0 este „deloc” și 10 este „complet”. Iată rezultatele:
• satisfacția în viață – 6,1;
• fericire – 6,3;
• dacă merită să faci lucrurile pe care le faci în viață – 6,8;
• anxietate – 4,6.
Așa cum se menționează în studiu, rezultatele indică faptul că starea de bine a profesorilor și a conducătorilor din școlile de stat din UK are un nivel mai scăzut decât cea a altor categorii de populație din Marea Britanie.
În general, profesorii au raportat scoruri mai mici în comparație cu liderii.
A existat o legătură între comportamentul elevilor și nivelul de anxietate în rândul profesorilor.
Mulți profesori și lideri au raportat că munca lor are un impact negativ asupra sănătății și stării lor de bine. De exemplu, cei mai mulți au răspuns că au trecut prin stres la școală (86%), aproximativ trei cincimi au considerat că locul lor de muncă nu le oferă suficient timp pentru a avea și o viața personală împlinită (65%) și aproximativ jumătate (56%) au spus că locul de muncă le-a afectat negativ sănătatea mintală și pe cea fizică (45% au spus că le-a afectat negativ sănătatea fizică).
Ca să vedeți la ce distanță suntem de lumea civilizată, vă îndemn să citiți acest studiu, e pe site-ul ministerului britanic, link AICI.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu