joi, 17 septembrie 2015

Elevii, computerele și învățarea

OECD  face studii serioase și rezultatele lor sunt de obicei puncte de plecare pentru dezbateri și discuții pe tema educației. Recentul ”Students, Computers and Learning:Making the Connection”e considerat deja un reper pentru decidenți, directori de școli, profesori, părinți și pentru toți cei interesați de relația dintre accesul (la) și utilizarea computerului în școli și rezultatele învățării. Mai ales că principala concluzie, bazată pe datele culese pentru PISA, e destul de neașteptată: utilizarea computerului la clasă NU îmbunătățește rezultatele școlare!

Dintre țările care au investit masiv în tehnologii și au cel mai înalt nivel de utilizare a Internetului în școli Australia, Noua Zeelandă și Suedia au rezultate mai slabe ca anii trecuți, iar Spania, Norvegia și Danemarca au stagnat. În schimb, țări precum Coreea de Sud, Shangai, Hong Kong și Japonia sunt în coada clasamentului (dintre țările incluse în cercetare) privind numărul de ore în care se utilizează Internetul în școli, dar cei mai buni la testele PISA.

Cu alte cuvinte, echilibru și în acest domeniu, mergem înainte, dotăm școlile cu tehnologii și folosim computerul la clasă, pentru că trăim în lumea digitalizată a secolului 21, dar o facem cu măsură și cu atenție și, mai ales, după ce ne-am asigurat că toți copiii știu să scrie, să citească și să socotească.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu